קניית רכב מכונס נכסים – מה צריך לדעת

0
15459
קניית רכב מכונס נכסים - מה צריך לדעת
תמונות יחצ

אחת הדרכים לרכוש רכב במחיר זול יותר משמעותית ממחיר המחירון היא קניית רכב מכונס נכסים. כונסי נכסים יוצאים במכרז במסגרתו הם מעמידים את הרכבים למכירה פומבית ולכם יש את האפשרות ליהנות מרכב שילווה אתכם בנאמנות במחיר אטרקטיבי. איך עובד בתהליך? מה היתרונות? ומה חשוב לדעת לפני שניגשים למכרז?

הצעה אטרקטיבית שתשלם לכם

קניית רכב מכונס נכסים מאפשרת רכישה של סוגי רכב שונים ושווה בהחלט לעקוב ולבדוק באילו ערוצי המדיה אותם רכבים מועמדים למכירה ומתי תתבצע. בעת המכירה כונס הנכסים קובע מחיר התחלתי לרכב ועליכם להתמודד עם מועמדים אחרים כאשר הצעת המחיר הגבוהה ביותר היא זו שמזכה בסופו של דבר ברכב. כמובן שלרוב מדובר במחירים אטרקטיביים כי יש גבול עליון לכמה כסף יציעו הקונים הפוטנציאליים ואם מבררים את מחיר השוק של אותו הרכב על פי סוג הדגם ושנת ייצור אפשר לראות שגם אם תטפסו לגבול העליון של המחיר מבחינתכם יש סיכוי לכך שעדיין תרכשו את הרכב בעלות משתלמת. 

על מנת להשתתף במכרז יש לעבור לרוב פרוצדורה ביורוקרטית מסודרת הכוללת רישום מקדים והפקדת ערבות בנקאית שמופקדת בחשבון הנאמנות של הכונס. במידה ונקבתם בסכום שהכונס קבע שהוא סכום המכירה ותרכשו את הרכב, יהיה עליכם לבצע את הנוהל השגרתי של העברת בעלות מול משרד הרישוי. הרכישה עצמה אינה מסוכנת, אך יש לקחת בחשבון שההבדל בין רכישה מכונס לעסקת רכב רגילה היא שלא חלים עליה איסורי הטעיה וחובות גילוי כמו כן, בעל הרכב שהרכב שלו נמצא בכונס נכסים יכול לפתע לפדות את הרכב ולכן לרוב נותנים מראש טווח זמן בין ההצעה המועדפת ועד שמתקבלת ההצעה הזוכה. כלומר, טווח זמן המאפשר לבעל הרכב המקורי לרכוש את הרכב ויתכן שאם ירכוש אתם לא תזכו בסופו של דבר ברכב למרות שההצעה שלכם היתה ההצעה הטובה ביותר. כמו כן, ההצעה צריכה לקבל אישור על ידי רשם ההוצאה לפעול.

סקר שוק שעושה הבדל גדול

לפני שניגשים למכרז ומתמודדים על רכב, חשוב לברר אם אכן מדובר ברכב ששווה להילחם עליו. למשל, האם הוא עונה לצרכים שלכם מבחינת מספר מקומות ברכב, צריכת דלק, מאפייני בטיחות וכמובן מה המצב הנוכחי של אותו רכב ספציפי המועמד למכרז כדי שלא תקנו חלילה חתול בשק. עקרונית כונס הנכסים נדרש לספק אינפורמציה רלבנטית אודות הרכב הן ההיסטוריה המכאנית שלו והן תאונות שעבר. כמובן שכאשר מציעים מחיר לרכב במכרז חשוב לגלם גם הוצאות הקשורות לטיפולים שיידרשו במידה ותקנו את הרכב ומצבו אינו מאפשר מעבר של טסט או עלייה בטוחה על הכביש.

מכרזים מקוונים כבר ניסיתם?

כיום ניתן למצוא באינטרנט גם מכרזי אונליין של כונס נכסים בתחום הרכב ולקבל מושג מה גובה ההצעה המובילה ולהחליט האם לתת הצעה גבוהה יותר ואם כן בכמה, כך שתשתלם לכם. במכרזים אינטרנטיים אלה ניתן לראות גם עוד כמה זמן נותר עד סיום המכרז והכרזת הזוכה. כמו כן, ניתן להתרשם ממפרט טכני לגבי הרכב מהדגם דרך האם הרכב נרכש מלכתחילה בייבוא אישי או מהיבואן, נפח המנוע, ק"מ האם יש מפתח והאם הרכב מניע ומהיכן ייתכן איסוף הרכב בפועל. שימו לב שאם תזכו ברכב עליכם לשלם בהקדם על הרכב ולכן, חשוב שיימצא בידיכם הסכום לרכב ולא תחכו להלוואה שאולי בסופו של דבר לא תאושר.

בן אם בחרתם להתמודד במכרז אינטרנטי או במכרז פרונטאלי, חשוב שתהיו עם יד על הדופק בנוגע למחיר ועלייתו וכאשר ההצעה גבוהה מדי לטעמכם, כדאי לפרוש מהמירוץ ולחכות להצעה האטרקטיבית הבאה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here