מצברים פריקה עמוקה

0
1997
מצברים פריקה עמוקה
מקור freepik

מצבר פריקה עמוקה הינו מצבר אשר מיועד לרכבים תפעוליים, לדוגמא: קלנועית, קלאב קאר, יאכטות, רכבי חשמל, מערכות גיבוי, מערכות סולריות, מערכות שטיפה ועוד. מצבר זה מותאם אך ורק לרכב תפעולי ולעיתים נדרש להתקין יותר ממצבר אחד. איך ניתן לדעת איזה מצבר מתאים לסוג הרכב שלכם ומה העלויות?

מה זה מצבר פריקה עמוקה? כאשר מדברים על מצברים פריקה עמוקה מדובר במצבר הבנוי מלוחות מתכתיים אשר מכילים צפיפות רבה של חומר. אלו הם מצברים אשר מסוגלים לעמוד זמן ממושך בתהליכים של פריקה ושל טעינה. המצבר טוען את עצמו בכל פעם מחדש ובכך נעשה שימוש חוזר באנרגיה שהצטברה בתוכו בזמן ההתנעות. קיימים שלושה סוגים של מצברי פריקה עמוקה – מצבר פריקה עמוקה ג\'ל, מצבר פריקה עמוקה AGM, מצבר פריקה עמוקה רטוב. בזמן פריקה של מצבר זה, האנרגיה המופקת מהם זמינה עד פי 3 ממצבר מים שהוא רגיל\ מצבר חומצה.

למי מיועד מצבר פריקה עמוקה?

כאשר אתם מחפשים מצבר פריקה עמוקה, סביר להניח שיש ברשותכם רכב \ מערכת שעובדת על מנוע חשמלי או מערכת סולארית שדורשת הספק חשמלי חזק המיועד לתהליכי פריקה וטעינה. רכבים תפעוליים ומכשירים חשמליים שונים יזדקקו למצבר פריקה עמוקה, כגון: כיסא גלגלים חשמלי, רכבי גולף ועוד. מצבר זה הינו מצבר המותאם לרכבים מסוימים ואינו מתאים לכל רכב, למרות התכונות המושכות שבו ואופי הפעלתו.

כיצד ניתן לתחזק ולשמור על אורך חייו?

מצברים המיועדים לפריקה עמוקה, התחזוקה הנכונה היא הפעולה ההכרחית ביותר והמרכזית שעוזרת למצבר לפעול לאורך זמן ממושך בצורה שהיא תקינה. פעולות אשר יכולות לעזור בכך:

  • עליכם לבדוק את חיבורי המצבר ולתקנם במידת הצורך.
  • עליכם לבדוק האם יש נוזל במצבר, במידה ויש – עליכם לאתר מהיכן נובעת התקלה ולתקנה.
  • עליכם לבדוק שיש מספיק נוזל במצבר ואחת לכמה זמן (לדוגמא כל שלושה חודשים) לבצע הסתכלות חיצונית ווידוא כי המצבר נראה תקין.

במה שונה מצבר פריקה עמוקה ממצבר חומצה רגיל?

מצברי פריקה עמוקה נבדלים ממצברים רגילים בייעוד שלהם, מצברים אלו יודעים לפרוק את עצמם ולטעון עצמם מחדש, מה שמצברים רגילים לא יודעים לעשות והם גם לא צריכים, כיוון שהם מקבלים את הטעינה מהאלטרנטור שברכב. ברגע שמצבר פריקה עמוקה פורק את המצבר עד 0 וולט, הוא יודע להטעין את עצמו בחזרה. מצבר רגיל יכול לעשות פעולה זאת אולי פעם או פעמיים בכל אורך חייו, משמע תתקינו מצבר רגיל הוא לא יתאים והוא לא ידע לבצע טעינה ופריקה לבד.

מדוע כדאי לפנות לאיש מקצוע לפני שרוכשים את המצבר?

במידה ואתם מעוניינים לרכוש מצבר פריקה עמוקה לקלנועית או ליאכטה שלכם, או אפילו מצבר רגיל לרכב, סביר להניח שאם אתם לא מבינים גדולים במכוניות, אתם עלולים לבצע טעויות. מצבר לכל סוג רכב חייב להיות מותאם מבחינת מידה של כוח האמפר שהרכב דורש, התאמה למבנה הרכב ולסוגו וכמובן לפי השנתון של הרכב. בעת פניה לאיש מקצוע מוסמך, לדוגמא חשמלאי רכב מנוסה, אתם מבטיחים לעצמכם מניעה של תקלות מיותרות או בלתי צפויות. בנוסף תוכלו לשאול את החשמלאי שאלות או כל ייעוץ בנוגע למצברים ואופן שמירה על המצבר לפרק זמן ממושך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here