מידע על רכבי לנד רובר

0
431
קרדיט תמונה: FREEPIK

שוקלים לקנות ריינג' רובר, דיפנדר או דיסקברי? מתלבטים בין רכב מיד ראשונה או מיד שנייה? אם כן, חשוב שתדעו שישנן יבואניות של רכבי יוקרה, המציעות לצד רכבים מיד ראשונה גם רכבים מיד שניה מבעלות פרטית, שעברו שורה ארוכה של בדיקות. בשורות הבאות נביא מידע בסיסי על רכבי לנד רובר.

קצת על חברת לנד רובר

בין אם אתם מחפשים לנד רובר דיפנדר למכירה, או מכל סוג ודגם אחר, אולי תרצו לדעת כמה דברים על החברה עצמה. מדובר בחברה בריטית המתמחה בייצור רכבי שטח פנאי ושטח, שלאחר עשרות שנות פעילות במאה העשרים, נמכרה בסוף העשור הראשון של המילניום לקבוצת טאטא מהודו, בדומה לחברת יגואר שהוחזקה עד אז על ידי חברת פורד. אכן, רשתות ההפצעה של יגואר ולנד רובר מאוחדות במקומות שונים בעולם, וזוהי גם הסיבה ששתי החברות עברו מבעלותה של פורד ביחד לקבוצת טאטא. גם בישראל המצב דומה. 

דגמים שונים של לנד רובר

לכל אורך השנים פנתה החברה הן לצבא האנגלי, שעבורו פותחו כמה וכמה דגמים, והן אל המגזר הפרטי, בדגש על רכבי יוקרה. בין היתר יוצרו דגמים של דיפנדר מסדרה 1, 2 ו- 3, פרינלדר, דיסקברי 2 עד 5, ריינג' רובר קלאסיק, ריינג' רובר ספורט, ועוד. 

למשל, בשנת 2017 הוציאה החברה את ריינג' רובר וואלר, בעלת 5 מקומות, בעלת עיצוב ייחודי הפונה אל לקוחות אמידים של פורשה ומרצדס בנץ. למכונית הזו יש 4 סוגי מנועים, שניים מהם על בנזין ושניים על דיזל, בנפחים של אלפיים או שלושת אלפים סמ"ק, המספקים בין מאה שמונים לשלוש מאות שמונים כוח סוס. יש לה שמונה הילוכים אוטומטיים, ולא מעט מסכי מגע, ביחד עם מערכות מתקדמות נוספות.

 ראו לציין גם את דגם ה- SV של הוואלר, בעלת ביצועים משופרים עם מנוע בנפח של חמשת אלפים סמ"ק V8, וטורבו של חמש מאות חמישים כוח סוס. המכונית מאיצה בתוך ארבע שניות חצי למאה קמ"ש, ויכולה להגיע למהירות מרבית של יותר ממאתיים שבעים קמ"ש. בכל מקרה, לפני כשלוש שנים הוואלר שודרגה למנוע בנזין או דיזל שלושת אלפים ס"ק I6 עם טורבו חשמלי ומערכות המסייעות בתאוצה, עד כארבע מאות כוחות סוס. 

רכישת רכבי לנד רובר

כאמור, ניתן לרכוש רכבי לנד רובר לסוגיהם אצל יבואניות, המציעות גם רכבים מיד שנייה ובטרייד אין. במחלקות הטרייד אין מוצעים רכבים בדוקים היטב, עם אחריות לשנה או לעשרים אלף ק"מ בשנה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here