כל מה שצריך לדעת לפני קניית משאית יד 2

0
3604
כל מה שצריך לדעת לפני קניית משאית יד 2
מקור pixabay

ענף ההובלה בישראל הולך ומתמקצע עם השנים, זהו ענף בעל חשיבות אסטרטגית להתפתחות המשק המקומי ולביטחון המדינה. הענף משפיע על כל ענפי התעשייה והמסחר, הוא גם מראה גידול ממוצע של 3.9% בשנה, בהתאמה לגידול בתוצר. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יש בישראל כ-320,000 משאיות, רובן במשקל עד 3.5 טון, כאשר סגמנט המשאיות הקלות במשקל 6-10 טון נשלט על ידי איסוזו, עם נתח שוק מעל 50%. מאחר ועלות רכישת משאית חדשה יכולה להגיע לסכום נכבד, בעשור האחרון החל להתפתח שוק דינמי ופעיל למכירת משאיות יד 2. 

כדאי לדעת כי רבים רוכשים כיום משאיות יד שנייה בגלל ההבדל המשמעותי במחיר. כך לדוגמה, מחירה של משאית איסוזו חדשה יכול להגיע ל-250,000 ₪ ולמעלה מכך, בעוד מחירי משאיות איסוזו יד 2 יכול להתחיל מ-40,000 ₪ לדגם סומו שנת 2006. לכן, אין זה פלא כי רבים מעדיפים לרכוש משאיות איסוזו משומשת בגלל החיסכון הניכר בעלויות. 

עם זאת בקניית משאית יש פרמטרים רבים שחשוב לשים לב אליהם, החל מהיסטוריית הטיפולים במשאית ועד לבדיקה קפדנית של מצבה המכני. אם ברצונכם לרכוש איסוזו יד 2 או משאית משומשת אחרת, עליכם לקבל החלטה חשובה ושקולה בהתאם למגבלות התקציב העומד לרשותכם, ותוך התחשבות בפרמטרים כגון עלויות תחזוקה, ביטוחים ואגרות, סוג ודגם המשאית וכיוצא בזה.

פרמטרים שעליכם לבדוק בקניית משאית יד 2

בעשור האחרון יבואני המשאיות החלו להציע דגמים חדשים בכל הסגמנטים, מעבר לכך הם החלו להציע אפשרויות רכישה חדשות והקימו מחלקות טרייד אין וליסינג תפעולי. גם חברות השכרת רכב החלו להציע משאיות להשכרה, ובמקביל החל שוק המשאיות המשומשות לפרוח ולשגשג.

תהליך קניית משאית נחשב למורכב, הקונה חייב לשים לב לפרמטרים רבים, מעבר למחיר המשאית. בין השאר, בעת קניית משאית יד 2 חשוב לשים לב לצרכים הייחודיים של העסק כמו סוג המטענים, מרחק ההובלה, מימון וכדומה. הפרמטרים העיקריים שצריך לבדוק הם:

 

  • סוג וגודל המשאית – בשוק המשאיות יש מספר סגמנטים, ישנן משאיות קטנות עד 3.5 טון, קלות, בינוניות וכבדות. כמו כן, נהוג לחלק את שוק המשאיות לפי מבנה (אחודה, סמי טריילר, פול טריילר) ולפי ייעוד. חשוב לקנות משאית בגודל המתאים לצרכי העסק וסוג המטענים שיש לשנע.  
  • עלויות תחזוקה – חשוב לברר מראש מהן עלויות התחזוקה, העלויות משתנות בהתאם למצב המכני של המשאית, מחירי חלקי חילוף, עלות הטיפולים במוסכים וכדומה. כדאי לדעת כי רכישת משאית איסוזו מבטיחה לכם חלקי חילוף זמינים במלאי בעלויות משתלמות מאחר וככל שהדגם נפוץ יותר כך מחירי החלפים זולים יותר.
  • היסטוריית טיפולים – מומלץ לרכוש משאית יד 2 שטופלה במוסכים מורשים על ידי אנשי מקצוע מנוסים. במידה ותחליטו לרכוש משאית איסוזו חדשה או יד 2 מהיבואן תוכלו לצפות בגיליון הטיפולים של הרכב, זהו יתרון משמעותי מאחר ואתם יכולים לוודא כי המשאית טופלה היטב.
  • מנוע ומצב מכני כללי – יש לשים לב למצב התחזוקה של המשאית המשומשת, חשוב לקחת את המשאית למכון בדיקות מורשה כדי לבדוק את מצבה המכני, לרבות מצב המנוע, צמיגים, בלמים וכו'.     
  • עלות ומימון – קניית משאית מחייבת אתכם להיערך כספית, זו הוצאה גדולה, במקרים מסוימים עליכם לקחת מימון דרך הבנקים או מחברות מימון חוץ בנקאי. במידה ואתם רוכשים את המשאית במחלקת טרייד אין או ליסינג, תוכלו לקבל הצעות מימון שונות מהיבואן.

 

בנוסף, עליכם להתייחס לפרמטרים חשובים כגון עלויות ביטוח, סביבת הנהג, אבזור, עיצוב המשאית, מערכות טכנולוגיות בתחומי בטיחות ונהיגה ועוד. חשוב לשים לב גם לנתח השוק של הדגם הספציפי ושמירת הערך של המשאית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here