טיפים לנסיעה בטיחותית

0
2490

אמנם רובנו עברנו כבר את מבחן הנהיגה ובעלי וותק של עשרות שנות נהיגה על גבי הכביש, אך עדיין חלקנו חוטאים בנהיגה לא בטיחותית ובאי-תחזוקת הרכב. הנה מספר טיפים קטנים שיהיו שווים עבורכם המון ויאפשרו לכם נסיעה בטיחותית.

נסיעה בטיחותית – 5 טיפים מנצחים

  1. טיפ לימי החורף הגשומים

אמנם ישראל מתאפיינת בקיץ הישראלי הלוהט שלה, אך גם כאן בארץ הקודש יורדים גשמי ברכה. הצטברויות מים מתחת לגלגלי הרכב עשויות לגרום להחלקה, הסתחררות ולאיבוד שליטה על הרכב. הימנעו מניסיון להאיץ ולהפנות את ההגה כדי לתקן את סטייתו. במקום זאת, שמרו על אורך רוח ואיפוק, אתרו אזור פנוי ונטול אנשים והפנו אליו את הרכב.

  1. טיפ חורפי נוסף

אם עסקינן בגשם, אזי גשמים נוטים להצטבר בנתיבי הכביש הקיצוניים בשל צורתו הקמורה. מסיבה זו, עדיף לנהוג בנתיב הכביש האמצעי ובכך להימנע ממפגש עם שלוליות המים המסוכנות.

  1. טיפ להתבוננות מרחבית

כל נהג וותיק כצעיר זוכר את הפוקוס שהיסב לכיוון מראות הצד בשיעורי הנהיגה. יחד עם זאת, נהגים רבים עדיין אינם יודעים כיצד עליהם לכוון את המראות כראוי. רבים מכוונים את המראות כך שיוכלו לראות את קיצו האחורי של הרכב. למעשה, עדיף לכוון את המראות כך שלא יכללו את קצה הרכב ולא ישבשו את שדה הראייה שלכם.

  1. טיפ לבטיחות הילדים

בשגרת חיינו הרוויה במתחים ובטרדות, דעתנו נוטה להיות מוסחת. הסחות דעת אלו מובילות לעיתים לטרגדיות נוראיות ובהן הורים שוכחים את ילדיהם במושב האחורי. בקיץ, הטמפרטורות ברכב עולות ומטפסות עד ל-60 מעלות צלזיוס ובכך מדובר בסכנת חיים לכל דבר. כדי להבטיח את מלוא תשומת לבכם בנוכחותם של ילדיכם, ישנם מספר צעדים שתוכלו ליטול. ראשית, השאירו את מכשיר הנייד ואחת מנעליכם במושב האחורי על יד הילד ובכך תגבירו את הסיכוי להימנעות משכחה. אפשרות נוספת היא להוריד אפליקציה ייעודית שתאפשר לכם לדאוג לכך שמילאתם אחר משימת הוצאת הילד מהרכב. נשמע טריוויאלי ומיותר, אך במציאות שבה סכנות כאלו קורות, עדיף שלא לקחת שום סיכון וליטול צעדים מונעים ומקדימים.

  1. טיפ לעירנות

נהגים שמבלים את מירב זמנם בנהיגה, כגון נהגי משאית, עשויים למצוא את עצמם מתקשים לשמור על ערנות. הקפידו לשתות כמויות מים מספקות, לאכול היטב, לשמוע מוזיקה קצבית ומעירה, וכן לבצע מדי שעה הפסקות התרעננות.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here