רכבנו לבדוק: הגורמים המשפיעים על טווח הנסיעה של אופניים חשמליים

0
3584
קרדיט pixabay

אופניים חשמליים הפכו לכלי עזר חיוני ואי אפשר לתאר את המרחב הציבורי בלעדיהם. אחד הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון כשרוכשים אופניים כאלה הינו טווח הנסיעה שלהם. 

במאמר שלפניכם נעסוק בטווח הנסיעה של האופניים החשמליים ובגורמים המשפיעים עליו. מה ההשפעה של סוללה לאופניים חשמליים על טווח הנסיעה?  איך נמדד ההספק של הסוללה? מהם הגורמים הנוספים שעשויים להשפיע? מה צריך לקחת בחשבון כשמעריכים את טווח הנסיעה? היכן ניתן למצוא אופניים חשמליים עם סוללה המאפשרת טווח נסיעה מרבי? לפני שמחליטים איזה סוללה לאופניים כדאי לרכוש – כדאי לקרוא את המאמר.

ההשפעה של סוללה לאופניים חשמליים על טווח הנסיעה

בראש ובראשונה מתאימים את מתח הסוללה לאופניים, לדוגמא לאופני 48 וולט נרכוש אך ורק סוללה 48 וולט, לאחר התאמת מתח הסוללה, מתאימים את קיבולת הסוללה, ובעצם קיבול אחסון האנרגיה שיש בסוללה ועל ידי כך ייקבע טווח הנסיעה בין טעינה לטעינה. קיבולת הסוללה נמדד באמפר שעה Amper hour AH.  האמפר מציין את המרחק שניתן לנסוע באופניים החשמליים לפני שהסוללה תתרוקן. ככל שהאמפר / שעה הוא גבוה יותר, כך טווח הנסיעה של האופניים יהיה גם הוא גדול יותר. 

  • אופניים V48 עם סוללה 10 אמפר/שעה יגמאו מרחק של עד 30 ק"מ בתנאים אופטימליים.
  • אופניים V48 עם סוללה 16 אמפר/שעה יגמאו מרחק של עד 45 ק"מ בתנאים אופטימליים.
  • אופניים V48 עם סוללה 21 אמפר/שעה יגמאו מרחק של עד 60 ק"מ בתנאים אופטימליים.

ככלל, כל תוספת של אמפר/שעה, יוסיף 3 ק"מ לטווח הנסיעה של האופניים. עם זאת, אם מתח הסוללה יהיה קטן יותר, טווח הנסיעה יהיה קצר יותר בהתאם.

גורמים נוספים המשפיעים על טווח הנסיעה באופניים חשמליים

נוסף על האמור לעיל, יש גורמים נוספים שעשויים להשפיע על טווח הנסיעה. עם הגורמים הללו ניתן למנות:

  1. אופי השטח ומסלול הנסיעה: אם מסלול הנסיעה כולל הרבה עליות וירידות, מרחק הנסיעה המרבי עלול להצטמצם. סוללה לאופניים חשמליים מתאמצת יותר ומרחק הנסיעה שלה יהיה, לפיכך, קצר יותר.
  2. משקל הרוכב והציוד הנלווה: למשקל של הרוכב ושל הציוד שהוא לנושא איתו, יש גם כן השפעה. משקל גבוה יותר = טווח קצר יותר.
  3. השקעת מאמץ של הרוכב: אם הרוכב נוהג לדווש מעת לעת, הדבר עשוי להאריך את חיי הסוללה. 

בשורות לעיל תוארו בקווים כלליים בלבד חלק מהגורמים המשפיעים על טווח הנסיעה בטעינה אחת של סוללה לאופניים חשמליים. גורמים נוספים  יכולים להיות גודל הגלגלים, העובי שלהם וכן משקל האופניים עצמם.  

סוללה לאופניים חשמליים היא בעלת חשיבות רבה בקביעת טווח הנסיעה. סוללת ליתיום  איכותית של יבואן סוללות לאופניים מומלץ תשרת את הרוכב לאורך זמן, תגדיל את טווח הנסיעה ותצמצם את המאמץ שהרוכב צריך להשקיע בדרך ליעד. אם יש לך צורך בסוללה לאופניים החשמליים שלך, זה בהחלט המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ואנו נתאים עבורך את הסוללה בהתאם לדרישות ולצרכים שלך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here