מקררי יין: תרמו-אלקטרי לעומת מדחס

0
1314
מקררי יין: תרמו-אלקטרי לעומת מדחס
קרדיט תמונה FREEPIK

למרות שאף אחד מהם אינו יותר טוב מהשני, חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של מקריי יין תרמו אלקטריים ושל מקררי יין עם מדחסים , כדי להחליט מהי האפשרות הטובה ביותר עבורכם. כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת בעת הרכישה, פירטנו את היתרונות והחסרונות של כל יחידה. 

היתרונות של קירור טרמו-אלקטרי

למרות היתרונות של מקרר יין עם מדחס, יש הרבה סיבות לבחור מקרר יין תרמו-אלקטרי. אם הנקודות הבאות חשובות לכם, אולי כדאי לשקול את האפשרות הזו של אחסון וצינון יין.

חסכון באנרגיה 

למקררי יין טרמו-אלקטריים יש פחות חלקים נעים אשר דורשים פחות כוח בעת התפעול. לכן מקררים אלו צורכים הרבה פחות אנרגיה לעומת יחידות עם מדחס. תכונה זו מועילה לכם ולסביבה כאחד. 

פעולה שקטה

מקררים טרמו-אלקטריים הרבה יותר שקטים כי החלקים הפנימיים שלהם נעים פחות בעת פעולת הקירור. כתוצאה מכך מקררים טרמו-אלקטריים מייצרים פחות רעש. זו תכונה מעולה אם אתם נוטים להסחות דעת מרעשים שמפיקים מכשירי החשמל. 

ללא רטט

שלא כמו מקרר משקאות מסורתי שרוטט קלות, מקרר יין טרמו-אלקטרי אינו רוטט כלל וזה נהדר, מכיוון שכל סוג של רטט מזיק ליין שלכם. כתוצאה מכך מקררי יין טרמו-אלקטריים יוצרים סביבה נוחה עבור היין שלכם, במיוחד אם אתם מתכננים ליישן את הבקבוקים למשך פרק זמן משמעותי. 

החסרונות של קירור טרמו-אלקטרי

למקררי יין טרמו-אלקטריים יש יתרונות רבים, אך הם לא חפים מחסרונות. בדקו את הנקודות הבאות כדי לקבוע האם החסרונות הללו ישפיעו במידה ניכרת על ההחלטה שלכם אם לבחור בפתרון קירור יין זה, או לא. 

קיבולות קטנות בלבד

מקרר טרמו אלקטרי אינו חזק כמו מקרר מדחס ולכן הוא מתאים רק למקררי יין בעלי קיבולת קטנה. מה שאומר, שאם יש לכם כמות גדולה של בקבוקים שתרצו לקרר, אולי כדאי לבחור ביחידה ייעודית אחת גדולה שיכולה להכיל הכל, מאשר בכמה מקררים. 

רגישות לחום

קירור טרמו-אלקטרי אינו מתאים כל כך לסביבות לא יציבות או חמות במיוחד. טמפרטורת סביבה גבוהה תפגע משמעותית ביכולת הקירור של המקרר, נקודה שעליכם לשקול, אם אתם מתכננים לשמור את המקרר באזור שאינו שומר על טמפרטורה עקבית, כמו למשל מרתף או עליית גג. 

הוצאות גבוהות יותר

למרות שמקררי יין טרמו- אלקטריים צורכים פחות אנרגיה במידה משמעותית בהשוואה למקררי יין עם מדחסים, ראוי לציין שמקררים אלו פועלים כל הזמן, מה שעשוי לעלות לכם יותר. לצורך ההשוואה, מקררי יין פועלים רק כשצריך. 

היתרונות של מקרר יין מדחס

מקררי יין המבוססים על מדחסים מציעים לא מעט יתרונות גם כן. שימו לב לנקודות הבאות שילוו אתכם לאורך החיפוש אחר מקרר היין החדש שלכם. 

פעולה עוצמתית

למקררי יין עם מדחסים יש יכולת קירור הרבה יותר חזקה לעומת מקררי יין טרמו-אלקטריים וזו הסיבה שרוב היחידות המובנות מבוססות על מדחס. זו גם הסיבה שתראו יותר יחידות בעלות קיבולת גבוהה עם פונקציית קירור מדחס. 

קיבולת גבוהה

בזכות יכולות הקירור העוצמתיות שלו, מקרר יין עם מדחס יכול להתמודד עם קיבולת גבוהה יותר של בקבוקי יין. לכן הוא יהיה אידיאלי עבור אנשים ולהם אוספי יין גדולים או מרתפי יין מלאים. 

הסתגלות טובה ללחצים סביבתיים

מקררי יין שמקררים באמצעות מדחס יכולים להסתגל טוב יותר לטמפרטורות משתנות ולעומסי חום נוספים ולשמור על טמפרטורה פנימית יציבה למרות תנאי הסביבה. תכונה זו תהיה מועילה אם אתם מתכננים לשמור את הבקבוקים שלכם במרתף או באזור לא מבודד. 

החסרונות של מקרר יין מדחס

למקררי יין מדחס יש גם חסרונות, ואם אתם מרגישים שאחת מהתכונות הבאות עתידה להשפיע באופן משמעותי על השימוש, עליכם לשקול לבחור במקרר טרמו-אלקטרי. 

רעידות קטנות

מכיוון שלמדחס יש חלקים פנימיים רבים והוא יכול להפעיל ולכבות את מחזור העבודה שלו, מקררי יין עם מדחס לפעמים רוטטים מעט. ברוב היחידות תהיה תוספת של רצועת גומי כדי לספוג את הרעידות הקלות. 

פלט רעש קל

שוב, בגלל הרכיבים הנעים, מקררי יין עם מדחס ישמיעו קצת רעשים. הרעשים האלו זהים, אם לא עדינים יותר, מהרעשים שמפיק המקרר הרגיל שלכם. גם כאן הפתרון הוא רצועת גומי שסופגת ומפחיתה את הרעשים.

מהי האפשרות הטובה ביותר?

על מנת להחליט איזה מקרר יין הוא הטוב ביותר עבור הצרכים שלכם , עליכם להחליט מהן הפונקציות שעליהן אינכם מוכנים להתפשר במקרר היין שלכם. אם אתם זקוקים אחסון עבור כמות קטנה יחסית של בקבוקי יין, אז מקרר טרמו-אלקטרי יהיה בחירה מעולה עבורכם. אם אתם מחפשים לאחסן אוסף גדול של בקבוקים למשך זמן ארוך, הבחירה במקרר יין עם מדחס תהיה יותר מתאימה. 

כמו כן, אם אתם רוצים מקרר מובנה בתוך ארון, או לאחסן את המקרר מתחת לדלפק קיים, יחידת קירור שפועלת על מדחס תהיה בחירה טובה יותר. ובמילים פשוטות, אתם יכולים לסמוך על מקררי יין טרמו-אלקטריים כשאתם זקוקים לקיבולת קטנה יותר, ולדעת שמקררים אלו לרוב יהיו זמינים כיחידות עצמאיות. לעומת זאת, אתם יכולים לסמוך על מקררי יין עם מדחס כאשר אתם זקוקים לקיבולת גבוהה יותר כאשר מקררים אלו לרוב יגיעו כיחידות מובנות. 

חשוב לזכור את כל התכונות הללו אם אתם משפצים את המטבח ורוצים שיכלול את הרכישה החדשה שלכם. עם זאת זכרו שאפשר לגרום לכל יחידה לעבוד כמעט בכל חלל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here