מה לעשות צעד אחר צעד אחרי כל תאונה, מדריך חובה לכל נהג !

0
1519
מה לעשות צעד אחר צעד אחרי כל תאונה, מדריך חובה לכל נהג !
מקור pixabay

אין ספק שאחד הרגעים הפחות נעימים, ואפילו הקשים ביותר שאנחנו יכולים לחוות בתור נהגים הוא הרגע בו אנחנו עוברים תאונת דרכים. אנחנו לא חייבים להיפצע בתאונה בשביל להרגיש את זה, מספיק שהרכב שלנו נפגע וזה יכול להפוך להיות רגע טראומתי עבורנו.

במקרה ועברנו תאונה והרכב שלנו נפגע, הרי שאנחנו לא לבד. מאחורינו עומדת חברת ביטוח, אצלה אנחנו מבוטחים והיא תדאג לכל הצרכים שלנו, בהתאם לתנאי הפוליסה שלנו. לשם כך אנחנו צריכים לדעת כיצד לממש אותה בצורה נכונה.

כל נהג צריך לרכוש ביטוח מקיף לרכב, על מנת לקבל שירותים מחברת הביטוח במקרה של תאונה או כל נזק אחר לרכב. הביטוח כולל שירותים ספציפיים שקשורים למקרים כאלה. למשל, תיקון במוסך, החלפת רכיבים, פיצויים ובמקרים מסוימים גם קבלת רכב חלופי, בין אם זה עד שהרכב יתוקן או במקרים בהם, אין אפשרות לתקן את הרכב ויש צורך להחליף אותו ברכב חדש.

חשוב לציין, מוטב לרכוש ביטוח מקיף לרכב עם רכישה של רכב חדש, לצד ביטוח חובה. כך מהרגע הראשון בו אנחנו נוהגים ברכב, הוא יהיה מבוטח ואם חס וחלילה יקרה משהו, אז אנחנו לא נמצא את עצמנו בבעיה. בחוזה הפוליסה נוכל לקבל הסבר מלא, אילו שירותים אנחנו מקבלים, באילו תנאים וכן כיצד אנחנו יכולים ליהנות מהם.

לפני שנסביר כיצד מגישים תביעה לחברת ביטוח אחרי תאונה, צריך לציין שגורם הזמן כאן הוא מאוד משמעותי. על מנת שנוכל לטפל בעניין בהקדם ונוכל לקבל את הכסף כמה שיותר מוקדם, הרי שעלינו לפעול מיד וללא דיחוי. לכן, עוד ביום בו התרחשה התאונה, רצוי שנמהר ונתחיל בתהליך.

כיצד פועלים להגשת תביעה ומימוש הפוליסה

כל חברת ביטוח דואגת לבקש מהמבוטחים שלה למלא מסמכים אודות התאונה. את המסמכים יש למצוא באתר החברה או יש לקבל דרך שירות הלקוחות שלה (או דרך סוכן הביטוח דרכו רכשנו את הפוליסה). במסמכים נפרט אודות התאונה, מצב הרכב, כלל תמונות.

בכל מקרה של תאונה, גם אם זו תאונה קלה, חברת הביטוח תשלח חוקר שיבדוק את מצב הרכב וינסה להעריך את עלות התיקון. זאת על מנת לקבוע כמה כסף חברת הביטוח תחזיר לנו. לאחר מכן, אנחנו נוכל לפנות אל מוסך הסדר על מנת לקבל את הטיפול הרלוונטי עבור הרכב. במידה ויהיה צורך נוכל להפעיל גם את האופציה של קבלת רכב חלופי, במידה ולא נוכל להשתמש ברכב במשך מספר ימים.

יש לציין, אם מדובר בתאונה, שנפגענו בה באופן קל, אזי שנצטרך לבצע בדיקת רפואיות, על מנת להוכיח את מצב הפגיעה ואז נוכל להגיש תביעה על פיצוי כספי, שוב בהתאם לתנאי הפוליסה, וחברת הביטוח תפצה אותנו בהתאם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here