לא לקחת סיכון – חשיבות ביטוח צד שלישי לרכב

0
1352
לא לקחת סיכון - חשיבות ביטוח צד שלישי לרכב
קרדיט FREEPIK

החוק בישראל מחייב את כל בעלי כלי הרכב המנועיים לרכוש ביטוח חובה, וניתן לרכוש גם ביטוחי רשות כמו צד שלישי או מקיף. ביטוח חובה מכסה נזקי גוף ונפש שנגרמו לנהג ולנוסעים ברכב המבוטח כתוצאה מתאונת דרכים, הביטוח מכסה גם נזקי גוף שנגרמו להולכי רגל המעורבים בתאונה. ביטוח מקיף מעניק כיסוי רחב לנזקים העלולים להיגרם לרכב המבוטח ולרוב הוא כולל הרחבות ייחודיות כמו ביטוח שמשות, שירותי דרך ורכב חלופי, ויש גם ביטוח צד ג', המכונה גם ביטוח צד שלישי, המכסה נזקים שנגרמו לרכוש של צד שלישי עקב שימוש ברכב המבוטח.  

מי צריך ביטוח צד ג'?

כל בעלי הרכבים חייבים לרכוש ביטוח חובה, אך הפוליסה אינה מכסה נזקים שנגרמו לרכוש של צד שלישי. לכן, ללא קשר למצב, לשווי ולשנת הייצור של הרכב שלכם, מומלץ לרכוש ביטוח צד שלישי המספק כיסוי ביטוחי חשוב וראש שקט מדאגות. 

ביטוח צד שלישי מגן עליכם במקרה שגרמתם לנזקי רכוש של צד שלישי. אם לא רכשתם את הפוליסה תיאלצו לשלם מכיסכם עבור תיקון הנזקים שנגרמו לרכוש של צד שלישי, ועלות התיקון יכולה להגיע לסכום משמעותי מאוד אם פגעתם ברכב יוקרתי. בנוסף, ביטוח צד שלישי מכסה הוצאות משפטיות העלולות להתווסף לעלות תיקון הנזק שנגרם לרכוש של צד ג', ומאחר ויש תאונות רבות המתרחשות מדי יום בכבישי ישראל אין להקל ראש בחשיבות הביטוח ומומלץ לכל בעלי הרכבים לרכוש אותו.

למעשה, ביטוח צד שלישי מתאים בעיקר לבעלי רכבים יחסית ישנים ששווי השוק שלהם נמוך. מאחר ואין טעם לרכוש ביטוח מקיף הכולל צד ג' בתוכו עבור רכב משנתון ישן, חברות הביטוח משווקות ביטוח צד שלישי, זו פוליסה מצומצמת וזולה יחסית, יש אפשרות להרחיב אותה בהתאם לצורך.

מה החשיבות של ביטוח צד שלישי?

כל הנהגים והנהגות שעולים על כבישי ישראל חשופים לסכנות רבות, וגם אם מדובר בנהגים מנוסים וזהירים, הם עלולים להיקלע לתאונת דרכים, ובה עלולים להיגרם נזקי רכוש משמעותיים לאנשים אחרים. בתאונות רבות נגרמים נזקי רכב כבדים לרכבים או לרכוש של צד שלישי, למשל חנות יוקרתית במרכז העיר, וללא ביטוח צד שלישי אתם תיאלצו לשלם את התיקון מכיסכם הפרטי.

אם פגעתם ברכב יוקרתי של אדם זר עליכם לממן את עלויות התיקון העשויות להגיע לעשרות ואפילו למאות אלפי שקלים, לכן כדי לנהוג בראש שקט וליהנות מכיסוי ביטוחי בעת גרימת נזקי רכוש לצד שלישי אין לוותר על ביטוח צד ג'.

הכיסויים הכלולים בביטוח צד שלישי:

  • כיסוי לנזקי רכוש שנגרמו לאנשים אחרים עקב שימוש ברכב המבוטח.
  • כיסוי הוצאות משפטיות עד לגבול האחריות.
  • כיסוי הוצאות להעברת הרכב הנפגע ולצורך הגעת צד ג' ליעד.
  • שיפוי הפסדים מוכחים של צד ג' עקב תשלום השתתפות עצמית.

מומלץ לרכוש הרחבות לביטוח צד שלישי כגון:

  • שירותי דרך, חילוץ וגרירה 24/7.
  • כיסוי לשבר שמשות.
  • כיסוי לפנסים ומראות.
  • כיסוי ביטול השתתפות עצמית.

בשורה התחתונה, ביטוח צד שלישי הוא הביטוח המבוקש ביותר אחרי ביטוח חובה. הפוליסה מכסה נזקי רכוש שנגרמו לאנשים אחרים כתוצאה משימוש ברכב המבוטח, זהו ביטוח חשוב ומומלץ שלא לוותר עליו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here