כשהחורף מגיע – נוהגים בהתאם: כללי זהירות לנהיגה בגשם

0
1891
כשהחורף מגיע – נוהגים בהתאם: כללי זהירות לנהיגה בגשם
Credit: shutterstock

לא רק שהנהיגה שלכם צריכה להיות זהירה, אלא שאתם צריכים גם לוודא שהרכב שלכם בטוח לנסיעה בתנאי גשם קשים. המדריך המלא

החורף כבר כאן וזהו זמן מצוין להזכיר לכם שנהיגה על הכביש בימים גשומים תדרוש מכם תשומת לב אחרת, זהירות מירבית ובדיקה דקדקנית של הרכב שתבטיח את בטיחותו. אתם בוודאי יודעים שנסיעה על כביש רטוב וחלקלק עלולה להיות מסוכנת וצריך לנהוג לאט בזהירות, אך הידעתם שיש חלקים ברכב שכדאי לבדוק כדי להבטיח שגם אם תיקלעו לשלולית או כביש חלק מדי – הרכב יגיב באופן הבטוח ביותר שיכול להיות. הנה כללי הזהירות לנהיגה בגשם:

האטו את מהירות הנסיעה ושמרו מרחק

הכביש רטוב והרכב עשוי להחליק, לכן יהיה טוב להאט את מהירות הנסיעה שלכם באופן קבוע כאשר יורד גשם בחוץ. כמו כן, חשוב לשמור מרחק מהרכב שלפניכם כדי להשאיר מרחק בלימה סביר ממנו. 

ודאו כי כל הצמיגים תקינים

צמיגים שחוקים יסכנו את בטיחותם בכביש, כמו גם צמיגים שלחץ האוויר בהם אינו תקין. במידה ואתם נוהגים בסיאט, גשו אל מוסך סיאט כדי שיבדקו עבורכם את הצמיגים. בכל מוסך מורשה סיאט במרכז יעשו עבורכם את הבדיקה הזאת במקצועיות מרבית. 

הקפידו להחליף את המגבים לפני החורף

אתם הולכים להשתמש בהם הרבה, והם קריטיים במזג אוויר סוער אז אל תקלו ראש בהחלפתם. אחרי הקיץ הגומי שלהם מתייבש והם עלולים להתפרק וכמובן לא לגרוף טוב את המים על השמשה, לכן בקשו מהמוסכניק לבדוק ולהחליף עבורכם את המגבים. בכל מוסך סיאט תמצאו מגבים איכותיים, וכמובן בכל מוסך מורשה סיאט במרכז.

שימו לב לטמפרטורת המזגן ולהפשרת האדים

מה עושים כשקר? מדליקים חימום. עם זאת, ביום חורפי סוער, הקפידו לא לחמם את עצמכם בתא הנוסעים יותר מדי כדי לא להיות ישנוניים מדי. אתם צריכים להיות בשיא הריכוז שלכם כשאתם נוהגים בגשם. בנוסף, כשבחוץ קר ובפנים חם, מתחילים להצטבר אדים על השמשה והחלונות והראות שלכם נפגמת באופן משמעותי. זה עלול להיות מלחיץ במהלך נסיעה בגשם, לכן מנעו זאת מראש על ידי כיוון טמפרטורה ועוצמה בינונית של המזגן והפעלת מערכת ההפשרה כשאתם מזהים את הצורך.

התרחקו משלוליות עד כמה שאפשר

לפעמים זה כמעט בלתי אפשרי, ובישראל ישנן הצפות רבות בימים גשומים במיוחד, אך אם זה אפשרי – הימנעו משלוליות. אם בכל זאת נקלעתם לשלולית, אחזו בהגה היטב וסעו לאט. כאשר יצאתם מהשלולית ואתם במקום בטוח – לחצו כמה פעמים על דוושת הברקס כדי לייבש את הבלמים ושטיב העצירה לא ייפגם. במידה ונסעתם בתוך שלולית ואתם מרגישים שהבלמים לא חזקים מספיק, גשו למוסך סיאט ובקשו בדיקה מקיפה לבלמים שלכם.

הורידו מעילים לילדים ברכב

אתם בסך הכל רוצים שיהיה להם חם, אבל אתם הופכים את הנסיעה שלהם למסוכנת. ילדים העטופים בשכבות על גבי שכבות מקבלים נפח עודף שבמקרה של תאונה או עצירה פתאומית, חס וחלילה, זה עלול להיות קטלני. הורידו את הלבוש המסורבל גם אם זאת רק נסיעה קצרה לגן. בטיחות מעל לכל.

אם כן, חורף על הכביש הוא לא משחק ילדים. אתם צריכים להתייחס באופן שונה לנהיגה שלכם ביום סוער מאשר "סתם עוד יום", ולבדוק שהרכב במצב הכי תקין שיכול להיות כדי שאם תיקלעו לתנאים קשים במיוחד, תוכלו להיות בטוחים שאתם ברכב הכי בטוח שאפשר. שמרו על עצמכם ועל חיי היקרים לכים ובעיקר – סעו לאט, שום דבר לא יברח לכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here