ביטוח גרר: כל מה שצריך לדעת

0
866
קרדיט: Pixabay

הסיוט הכי גדול של נהג הוא להיתקע באמצע לילה גשום בכביש מהיר כשהסיכויים שמישהו יעצור ויסייע שואפים כמעט לאפס. אז אם זה קרה לכם ויש לכם מנוי לשירותי דרך, הבעיה שלכם קטנה יותר. כי בשיחת טלפון קצרה אתם תקבלו את השירות המגיע לכם תוך זמן קצר.

אך הבעיה היא שלא תמיד אנחנו חושבים על בעיות מהסוג הזה ועל כן אנחנו לא בודקים או מוודאים שהביטוח שלנו כולל גם את זה.

חשוב לדעת ששירותי הדרך זה סעיף די קטן מבחינת העלויות של הביטוח אך זהו שירות כל כך משמעותי שלא כדאי לוותר עליו. הביטוח הזה לא נכלל במסגרת ביטוח חובה אך כל אחד יכול לבחור להוסיף אותו במסגרת פוליסת הביטוח המקיף או אפילו בביטוח צד ג'. כך הנהג ידע שהוא מכוסה בכל מקרה בו הרכב שלו יפסיק לעבוד והשירות שהוא יקבל הוא בכל עת ובכל מקום.

מה כולל ביטוח גרר?

אז הבנתם שחשוב לכל אחד לוודא כי יש לו במסגרת הביטוח גם ביטוח גרר. אך חשוב לדעת כי יש תנאים שונים לביטוח שירותי דרך ולא תמיד ולא בכל מצב יינתן השירות.

  • שירותי גרירה במקרים של תאונות, פריצות או חבלות ותקלות שונות ברכב – כאשר הרכב הושחת בגלל אחת מהסיבות הנ"ל ואי אפשר לבצע תיקון של ההרכב במקום או שהרכב לא יכול לנוע עד למוסך, או אז שירותי הגרירה יינתנו בחינם.
  • שירות לרכב שנמצא על דרך תקנית – רק כלי רכב שנתקע על דרך תקנית כמו כביש אספלט או כל כביש אחר שיש אליו גישה לכלי רכב, יוכל ליהנות מהשירות.
  • כלי רכב הנתקע בסמוך למוסך – אם כלי הרכב נתקע בסמיכות למוסך, כאשר מדובר במרחק של פחות מ – 50 מטר, לרוב איי אפשר יהיה לבצע גרירה של הרכב למוסך.
  • השתתפות בספורט תחרותי – רכב שהשתתף בספורט תחרותי ומסיבה זו הוא זקוק לשירותי גרר, לא תמיד יוכל לקבל את השירות.
  • שירות החלפת צמיג – כאשר יש צורך בהחלפת צמיג, לא תמיד אפשר יהיה לקבל את השירות באופן מידי. יש מקרים רבים אשר בהם יהיה צורך להמתין עד שלוש שעות כאשר בכבישים מרוחקים יותר ההמתנה עשויה להיות עד שש שעות.

רכב חילופי – מתי מקבלים?

יש מצבים שונים אשר בהם יקבל הנהג המבוטח רכב חילופי כדי שהוא יוכל להמשיך בשגרת החיים שלו בלי הפרעות. כאשר רכב נמצא בתיקון במוסך, הרי שכל עוד הרכב נמצא במוסך, יהיה הנהג זכאי לקבל רכב חילופי. שמאי אמור לאשר את מספר הימים להם יהיה זכאי הנהג לקבל את הרכב החילופי.

לסיכום, שווה בהחלט להשקיע בביטוח כזה המבטיח שירותי גרר אופנועים או שירותי גרר לכל סוג אחר של כלי רכב כדי ליהנות מנהיגה בראש שקט וביטוח מפני כל תקלה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here