בדיקת מוסך לפני קניית רכב – למה היא כל כך חשובה? יורומוטורס חדרה

0
3960

קניית רכב כרוכה בהוצאה בלתי מבוטלת של עשרות אלפי שקלים לכל הפחות. מכאן ברורה חשיבותה של בדיקה מקצועית ברכבים מיד שנייה לפני רכישה, אותה יש לבצע במוסך מורשה. קראו את הכתבה כדי להבין מה עושים בבדיקת המוסך ועל הדרך תקבלו עוד כמה טיפים לרכישה נכונה ובטוחה של רכבכם.

המידע שבכתבה מובא לפניכם על ידי יורומוטורס חדרה, מרכז שירות לרכבי פיג'ו וסיטרואן המספק טיפולים שוטפים ושירותי תיקונים, תחזוקה ופחחות איכותית לכל סוגי הרכבים. המרכז משרת כבר יותר מ- 17 שנים אלפי לקוחות עסקיים, פרטיים ומוסדיים, הנהנים מטיפול מסור בדגש על בטיחות, שקיפות מוחלטת, מענה זמין ויחסים מצוינים. כמו כן, המרכז מעניק מספר הטבות ושירותים ייחודיים, כגון תמיכה, ליווי וטיפול לאחר תאונה, עסקאות משתלמות וייעוץ בקניית רכבים חדשים מהיבואן ובטרייד אין, ומועדון לקוחות המקנה הטבות והנחות מיוחדות.

האתגר שברכישת רכב מיד שנייה

בשורה התחתונה, מה שאתם רוצים הוא לקבל תמורה הולמת לכספכם. הבעיה היא שרכב יד שנייה (או שלישית, או רביעית…) עלול להתגלות כחתול בשק. אתם הרי לא באמת מכירים את האדם שמוכר לכם את המכונית, שישתדל מן הסתם להציג את יתרונותיה ולהמעיט בחסרונותיה. לכן, אם אין לכם רקע מקצועי בתחומי הרכב והמכונאות קל מאוד לבצע טעויות, ולא חסרות דוגמאות לכך. רבים המקרים שבהם הרכב נוסע באופן תקין בנסיעת המבחן, המנוע נשמע בסדר גמור, אין נזילות שמן נראות לעין – ובכל זאת כעבור שבועיים או חודש מגיעים למוסך עם רכב מגמגם וטיפולים יקרים.

בדיקת מוסך לפני קנייה נותנת לכם חוות דעת מפורטת של מומחה ובעצם מודיעה אם מדובר במכונית במצב טוב, סביר או בעייתי – ומדוע בדיוק. עם הדו"ח שתקבלו מהמוסך תוכלו להבין אם להתקדם הלאה אל הקנייה עצמה, לנהל מו"מ עם המוכר במקרה של ליקויים שיורידו במחיר, או להיפרד לשלום באנחת רווחה. זכרו שבדיקת מכון שירות מורשה ממשרד התחבורה היא בגדר חובה עבור השקט הנפשי שלכם, וגם למען חשבון הבנק.

אז מה עושים בבדיקת המוסך? ומדוע כדאי קודם לבקר במוסך?

ראשית, חשוב לזכור כי כל ליקוי שיתגלה במכון הבדיקה אינו מתומחר על ידו, ולכן תאלצו להגיע למוסך גם ככה!

שנית, חשוב לציין כי הבדיקה במוסך אינה באה להחליף בדיקת מכון בדיקה מורשה, אלא באה להשלים ולהקדים אותה. במידה וכבר בשלב הראשוני יימצא כי הרכב "לא בשבילך", או יהיה בסיס משמעותי למשא ומתן, הדבר יובא לידיעתך ולא תחויב בבדיקה.

אז מה נעשה במוסך? בראש ובראשונה נבדוק את היסטוריית הרכב ונבין משמעות תיקונים מהעבר, מה רמת חומרתם, האם תוקנו כראוי ואיך היו יכולים להשפיע על העתיד (ההווה והעתיד שלכם כבעלים חדשים). נוכל להבין מעצם רישום סעיפי התחזוקה כמה תשומת לב הושקעה ברכב, וזו תעיד לרוב על מצבו הנוכחי.

בשלב הבא תבוצע נסיעת מבחן, בה נרגיש ונכיר את הרכב וניתן את הדעת לתפקודו כולל מערכות תומכות נהיגה.

בהמשך נגביה את הרכב ונבדוק תקינות מתלה, מערכת היגוי, שילדה וחיבורים, ולבסוף חיבור למחשב וסריקת מחשבי הרכב. אתה תקבל הסבר ברור ומפורט לגבי כל בעיה, הערכת עלות התיקון שלה, מידת חומרתה, וכן המלצות של השורה התחתונה לקנייה או הורדה במחיר, או בכלל הסתלקות מהעסקה.

מה עוד חשוב לבדוק לפני קניית הרכב?

לפני שבכלל בחרת עם איזה רכב להגיע למוסך או למכון בדיקה, חשוב להבין איזה רכב מתאים לך, כלומר למחיר, לצרכים ולייעוד. זו הנקודה החשובה ביותר שרבים שוכחים אותה תחת גימיק כזה או אחר שמסיט את דעתם מהעיקר. יש לזכור כי בסופו של יום קניה מוצלחת היא בראש ובראשונה קבלת תמורה מלאה מהמוצר ובמקרה זה המחיר, הצורך והייעוד.

מעבר לכך, את הפגישה הראשונה שלכם עם הרכב ובעליו עדיף לקיים בשעות האור כדי שתוכלו לראות ולהתרשם ממצב המכונית. בדקו את רישיון הרכב כדי לוודא שהפרטים שנמסרו לכם בפרסומים או בטלפון אכן נכונים לגבי זהות הבעלים, מספר הידיים וכדומה. לאחר שראיתם את תעודת הזהות של המוכר צאו לנסיעת מבחן קצרה שתוכל להבהיר במידה ראשונית את תקינות ונוחות הרכב עבורכם. נצלו את הנסיעה גם בשביל להתרשם מפנים הרכב: עד כמה המושבים, חלקי הגומי, הפלסטיקים והריפודים שמורים ובמצב טוב. בדרך כלל, מצב מצוין של החלק הפנימי מעיד שאהבו את הרכב ושמרו עליו, והדבר בהחלט עשוי להתבטא גם במצב המכאני.

לבסוף, אם החלטתם ללכת על הקנייה (אחרי בדיקת המוסך כמובן), כאשר תגיעו למעמד החלפת הבעלות בדואר ישאלו אתכם אם תהיו מעוניינים בבדיקת בעלות, שעבודים ועיקולים. אל תתביישו ובקשו מהפקיד לבצע את הבדיקה – היא לוקחת שניות ספורות ויכולה למנוע צרות צרורות.

לפרטים נוספים בנושא ולביצוע בדיקת רכב לפני קנייה, התקשרו ליורומוטורס חדרה בטלפון 04-6220610.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here