איך תתאימו את הרכב החדש לצרכים שלכם?

0
3584

בהחלפת הרכב עלינו לעשות בחירה משמעותית, בעלת השלכות כלכליות, שתשפיע על איכות החיים שלנו. שיקולים רבים משתלבים בבחירה זו, מה שהופך אותה למורכבת. הפעם נעסוק באופן בחירת רכב בהתאם לצרכים וליכולות שלכם.

נתחיל בקריטריונים הבסיסיים לקניית רכב. ראשית יש להגדיר תקציב להשקעה ברכישה, זאת לאחר שלקחנו בחשבון כמה כסף פנוי יש לנו לכל חודש לתחזוקת הרכב. הוצאה חודשית כוללת: דלק, טסט, ביטוח חובה וביטוח מקיף, בלאי, צמיגים, ירידת ערך, תיקונים וחלפים.

הטכנולוגיה העכשווית מקטינה את צריכת הדלק

שיקול נוסף הקשור לתקציב הוא גודל המשפחה. במידה וגודל המשפחה מחייב רכב משפחתי בן שבע מקומות ויש לך תקציב של 140 אלף שקלים אז כדאי ללכת על מכונית משומשת. לעומת זאת, אם אתם משפחה עם שניים שלושה ילדים ותקציב של 90 אלף שקלים, ניתן לקנות מכונית משפחתית חדשה שתחזוקתה השוטפת זולה יותר, כיוון שהיום הטכנולוגיה משלבת נפח מנוע קטן בעל ביצועים של רכב עם נפח מנוע גדול יותר. טכנולוגיה זו מאפשרת לנו לחסוך בצריכת הדלק וליהנות מרכב בעל ביצועים טובים יותר.

השלב הבא הוא בחירת סוג הרכב על פי השימושים שלכם. במידה ואתם נוהגים לנסוע ברכב בעיקר בתוך העיר, מומלץ לבחור ברכב קטן בגודלו שצורך פחות דלק וקל למצוא איתו חנייה. למי שנוהג לנסוע נסיעות בינעירוניות ארוכות תכופות, אמליץ על רכב בו הישיבה נוחה ומרווחת ובעל צריכת דלק נמוכה, על מנת להוזיל את העלויות של התחזוקה השוטפת.

חבל להיות קורבן אופנה ולהשקיע ברכב שטח למי שלא מתכנן לרדת לשטח עם המכונית – זהו רכב יקר ומסורבל בעל תחזוקה יקרה.

מנוע דיזל או רכב היברידי?

שיקול נוסף הקשור לסוג הרכב בו נבחר הוא האם אנו מעוניינים ברכב שנוסע על בנזין, דיזל, גז או רכב היברידי? ומה בכלל ההבדל בין סוגי הרכבים הללו? רוב הרכבים בארץ בעלי מנוע בנזין. זהו סוס ותיק ומוכר שאפשר לסמוך עליו. החיסרון שלו היא עלות תחזוקה שוטפת גבוהה, בייחוד למי שעושה קילומטראז' גבוה.

מבחינה מכאנית מנוע דיזל יעיל יותר ממנוע בנזין, כיוון שצריכת הדלק שלו נמוכה יותר בכ- 20-30 אחוז ואורך החיים שלו רב יותר. מבחינה תפעולית, מנועי דיזל מייצרים יותר רעש ורעידות ויש אנשים שלא סובלים את ריח הפליטה שלהם או את ריח הדלק. רכב בעל מנוע דיזל כדאי למי שנוהג לעשות הרבה קילומטרים (מעל 20,000 בשנה).

רכב היברידי משלב מנוע בנזין עם מנוע חשמלי ומטרתו לצמצם שימוש בבנזין ולזהם פחות את הסביבה. רכבים היברידיים מתפארים בתאוצה טובה וידידותיים לסביבה. החיסרון הוא שמחיר הרכישה של רכב היברידי גבוה יותר משל רכב מסוג אחר וזאת בגלל עלות ייצור יקרה.

האם אתם "מתחברים" לרכב?

מחיר הרכישה של מכונית על גז מעט גבוה יותר משל מכונית על בנזין, אך עלות האחזקה השנתית של רכב גז זולה יותר: ככל שהרכב עושה יותר קילומטרים, כך גדל הפער הכלכלי לטובת רכב הגז, בגלל מחיר הגז הנמוך יותר. רכב כזה מתאים למי שנוהג למעלה מ- 1000 קילומטרים בחודש. יחד עם זאת, יש להתחשב בעובדות הבאות: מספר תחנות התדלוק בגז עדיין נמוך ומחייב לפעמים סטייה מנתיב הנסיעה כדי לתדלק. כמו כן, אין עדיין מספיק מוסכים המתמחים בטיפול במכוניות מונעות בגז. יש חניונים שלא הותאמו לחניית כלי רכב מתודלקים בגז, בעיקר חניונים ישנים ותת קרקעיים. בנוסף, אין כל ביטחון שהמדינה לא תחליט בעתיד להעלות את המס על הגז, מה שיפגע בכדאיות השימוש בו.

אחרי כל השלבים שהזכרנו הגענו לשלב בו ניתן להחליט האם נקנה מכונית חדשה או מכונית משומשת? במידה והחלטתם ללכת על רכב חדש או משומש – לעולם אל תסכימו לקנות רכב ללא נסיעת מבחן. חשוב לנהוג ברכב בתוך העיר וגם בכביש בינעירוני. אין תחליף לרכב המספק נוחות בנהיגה ורכב שאנחנו "מתחברים" אליו ומרגישים בו ביטחון ובטיחות. זהו רכב שניסע בו מידי יום וכדאי שזו תהיה חוויה נעימה.

בידקו את הרכב ביום, אחרת קשה להבחין בנזקים אסתטיים

הדרך הנפוצה ביותר לקניית רכב משומש היא דרך עיתונים או לוחות רכבים למכירה באינטרנט, ורכבים שיש עליהם שלט "למכירה". כאשר מצאתם רכב שמוצא חן בעיניכם, יש צורך לבדוק אותו בעזרת כמה פעולות אשר יבטיחו שהקניה טובה. העצה הטובה ביותר שאוכל לתת לכם זה לקחת איתכם לבדיקה ראשונית של הרכב מישהו שבאמת מבין ברכבים, שיסייע לבדוק פרמטרים ברכב כגון בלאי מוגזם ומנוע לא דולף משמן. חשוב לבדוק את הרכב בשעות היום, כיוון שבחושך קשה יותר להבחין בנזקי פחחות וצבע.

אם הכל עד כה נראה לכם כמו שצריך, ואתם רוצים לעשות בדיקה מעמיקה יותר, יש ללכת למוסך מורשה לבדיקת רכב. לכו למקום שאתם סומכים עליו. חשוב לזכור שאין כמעט רכב שיוצא בלי ליקוים מהמוסך. לא צריך להתרגש מזה יותר מידי, אלא אם כן הליקויים ממש חמורים ואז יש לבקש מהמוכר להוריד במחיר. בנוסף, יש להוריד במחיר ממחיר המחירון לרכב עם קילומטראז' גבוה.

אל תהססו להשתמש באינטליגנציה הרגשית שלכם- האם מרגיש לכם נכון לקנות את הרכב?

לאחר שסיכמתם את המחיר לקנייה, יש ללכת לדואר ולברר שהרכב לא משועבד או ממושכן. ניתן לעשות זאת גם בסניפים של משרד התחבורה או באתר האינטרנט של הממשלה.

לסיכום, אין מכונית שמציעה הכל, תנו משקל לסדר העדיפויות הפרטי שלכם. תזכרו, שבקניית הרכב לא הקנייה היא החשובה ביותר אלא תחזוקת הרכב אחר כך בשוטף. והכי חשוב להשתמש באינטואיציות שלנו ולהרגיש נוח ברכב שבחרנו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here