איך להשיג עבודה כנהג משאית?

0
1614
איך להשיג עבודה כנהג משאית?
קרדיט pixabay

ענף ההובלה משרת את כל ענפי המשק: מסחר, חקלאות ביטחון, תעשיה ועוד, בישראל ישנו מחסור קבוע לנהגי משאיות ולכן קיים ביקוש גדול לעבודה בתחום זה בכל אזור בארץ מהדרום עד לצפון. 

ישנם אנשים רבים כמו חיילים משוחררים ועוד שמחפשים עבודה מסודרת עם משכורת יפה מוציאים רישיון נהיגה על רכב כבד, כיוון שהוצאת רישיון על רכב כבד פותחת בפניהם מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה שונות הן באופן עצמאי והן בתור שכירים כמו לדוגמא: שירותי הובלה, הפצה של מוצרים וציוד, הפעלת ציוד מכני הנדסי, שירותי גרירה וחילוץ ועוד. מדובר בתחום שתמיד יש ביקוש לעובדים. בכל רחבי הארץ דרושים נהגי משאית ורכב כבד.

מה הדרישות לנהג משאית?

עבודה כנהג משאית מתאימה לאנשים שיש להם רישיון על משאית 12 או 15 טון דרגה C מגיל 18 ומעלה ובעלי רישיון דרגה C1 עם ותק של לפחות שנה.

הדרישות לנהג משאית הן כאלה:

  • אחריות
  • רישיון נהיגה של עד 12 או מעל 15 טון עם עדיפות בתוקף מעל שנה
  • ניסיון קודם בתפקיד דומה – יתרון
  • חלק מהחברות דורשות גם נכונות לעבודה פיזית
  • פריקה והעמסה של סחורה אצל לקוחות.
  • מינימום עבירות תנועה או עבירות תנועה יחסית זניחות
  • תעודת יושר
  • המלצות מאנשים שיוכלו להעיד על האיכויות של המועמד
  • חיילים משוחררים עם ניסיון כנהג צבאי יכולות לעיתים לשמש כיתרון

כיצד לקבל את העבודה הראשונה בתור נהג משאית – טיפים חשובים

ברוב הפעמים משרת נהג משאית נתפסת כמשרה קלה לביצוע ושאינה דורשת ידע או ניסיון ספציפיים, יחד עם זאת, כמחפשי עבודה צריך להדגיש בפני המעסיק את התכונות החשובות  כנהג, מאפיינים החשובים למעסיק ולתפקיד.
לדוגמא: נהג משאית יצטרך לעיתים שיהיה לו כוח פיזי לבצע העברות למינהן
האפשרויות במשרות אלה די גדולות ולכן חשוב לקרוא היטב את הדרישות ולהתאים את קורות החיים והשיחה על פיהן.  

איך נראה יום עבודה טיפוסי של נהג משאית?

במרבית הפעמים, תפקיד נהג המשאית כרוך בשעות עבודה שאינן מוגדרות באופן נוקשה אך בדרך כלל מדובר במשרה מלאה ולעיתים גם יותר. העבודה מתחילה ברוב המקומות בשעות הבוקר המוקדמות עד לסיום החלוקה. 

בחלק מהמקרים, עבודת הנהג מתחילה בהעמסת הסחורה בבוקר על המשאית כאשר משם הוא יוצא לנקודת המכירה לפי היעדים שהוגדרו לו לאותו יום. אם הוא סיים אותם מוקדם הוא יכול לסיים את עבודתו או להמשיך לנקודות נוספות. בחברות אחרות העמסת הסחורה מתבצעת בתום יום העבודה כך שלמחרת בבוקר הנהג יכול להתחיל בנסיעה ובחלוקה.

מהם אחוזי המשרה?

היקף המשרה של נהג משאית היא בדרך כלל משרה מלאה כ- 12 שעות כאשר זמני הפסקות, המתנה, פריקה וטעינה נכללות גם הן בשעות הנהיגה

משכורת ממוצעת

השכר הממוצע של נהגי משאיות הוא כזה:

  • נהג משאי עד 12 טון מקבל בדרך כלל שכר התחלתי בין 6,000 ל- 7,000 ש"ח נטו לחודש כאשר השכר שלהם עולה לאחר שהם צוברים ותק וניסיון
  • נהג משאית מעל 15 טון מרוויחים שכר גבוה יותר הנער בין 10,000 ל – 14,000 ש"ח בחודש.

עבודת נהיגה יתרונות מול חסרונות 

כמו בכל עבודה גם בעבודות נהיגה יש יתרונות וחסרונות.

יתרונות: אחד התפקידים המבוקשים בארץ, מתאים למי שאוהב עבודת שטח ולא לשבת במקום אחד, להיות בדרכים ולנהל את החיים מאחורי ההגה. אם העבודה בחברה מסודרת, מקבלים תנאי עבודה שרוב המשק יכול לחלום עליהם.   

חסרונות: נהיגה רצופה לאורך זמן דורשת מאמץ וריכוז רב, העבודה מעייפת כיוון שהיא מחייבת נסיעות רבות על הכביש. לעיתים צריך להיכנס עם רכב כבד ברחובות צרים ויש פעמים בהם צריך למצוא מקום חניה או עצירה מסודרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here