איך לבחור צמיגים נכונים לרכב

0
227
קרדיט תמונה: FREEPIK

קניית צמיגים חדשים אינה עניין של מה בכך – מדובר בפריטים להם יש חשיבות אדירה בכל הנוגע לחווית הנסיעה שלנו. בהתאם לכך, כמובן שתמיד נרצה לבחור אך ורק צמיגים נכונים לרכב שלנו, שיתאימו להוראות היצרן ויספקו לנו את חווית הנסיעה הטובה ביותר. אז איך בוחרים צמיגים לרכב, אילו פרמטרים עלינו לקחת בחשבון לקראת ביצוע דבר הבחירה ומה עוד עלינו לדעת על נושא זה? ובכן, במאמר הבא – המומחים שלנו החליטו להסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לבחור צמיגים לרכב כמו מקצוענים.

קצת רקע

יש לא מעט יסודות שחשוב מאוד להכיר כאשר נחפש אחר צמיגים חדשים לרכב. כך לדוגמא, חשוב לדעת כי סוגים מסוימים של צמיגים לרכב יכולים להביא לחיסכון אופטימלי של דלק. יש לא מעט צמיגים שיוצרו במיוחד על מנת להביא אותנו בביטחה ליעד שלנו, בעוד כי צמיגים אחרים תוכננו עבור מטרות קצת יותר מורכבות – בין היתר עבור התמודדות עם תנאי דרך מורכבים.

היבטים חשובים בנוגע לבחירת צמיגים לרכב

  • מאפיינים – יש לא מעט מאפיינים בנוגע לצמיגים. יש צמיגים שנועדו להפחית את מרחק הבלימה ככל הניתן, צמיגים אחרים מיוצרים בשאיפה לצמצם את צריכת הדלק, ואחרים יכולים להיות עמידים במיוחד נגד תנאים קשים. תמיד נרצה לבחור צמיגים עם מאפיינים שתואמים את הרגלי הנהיגה שלנו, ומעבר לכך – שמתאימים לאלו המפורטים בהוראות היצרן של הרכב שלנו.
  • תקציב – באופן כללי, צמיגים זולים יותר יהיו פחות איכותיים, ולפיכך הם עלולים להישחק יותר מהר. לעומת זאת, צמיגים של המותגים המובילים בהחלט יהיו חזקים ואיכותיים יותר, אך בהתאם לכך – יהיו הרבה יותר יקרים. כמובן שתמיד נעדיף להשקיע במותגים המובילים ולבחור צמיגים איכותיים ככל הניתן שכן, כשזה נוגע לחווית הנסיעה שלנו ולבטיחות שלנו – אין שום מקום לפשרות.
  • קוד מהירות ומשקל – נהוג לדרג צמיגים לפי מהירות הנסיעה שהם מאפשרים, ובהתאם למשקל המקסימלי שלהם. ברישיון הרכב בדרך כלל נוכל לראות את קוד המהירות וקוד המשקל שמתאים לסוג הרכב שלנו, ובהתאם לכך נוכל לבחור את הצמיגים שהכי יתאימו לנו.

איפה קונים צמיגים לרכב?

אחרי שקיבלנו קצת רקע על בחירת צמיגים – הגיע הזמן לבחור מקום אמין ומומלץ בו נוכל לרכוש צמיגים לרכב שלנו. ובכן, הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל לקרוא ברחבי האינטרנט על חוות דעת, ביקורות והמלצות של לקוחות. תמיד נרצה לרכוש צמיגים חדשים  לרכב שלנו אך ורק ממקום אמין, כך שנוכל להיות בטוחים כי נקבל צמיגים איכותיים, מקוריים (במידה והלכנו על מותג מוביל כמובן) ועמידים, ולא נצטרך לחשוש בנוגע לתאריך הייצור שלהם או לאמינות שלהם. צמיגים כאלו אמנם יהיו השקעה לא קטנה, אבל בהחלט משתלמת – הם יספקו לנו חווית נהיגה נוחה ובטוחה, לאורך תקופת זמן ממושכת.