רצועת טיימינג: שוק הרכב בימי קורונה

0
2519
רצועת טיימינג: שוק הרכב בימי קורונה
קרדיט שאטרסטוק

למרות שההוצאה הכלכלית השניה בהיקפה עבור הצרכן הישראלי היא לרוב רכישת מכונית – כבר שנים ששוק הרכב בארץ אטרקטיבי, תחרותי ונגיש מאד לכולם. למרבה הצער מגיפת הקורונה לא חסכה את שבטה גם מהתחום הזה, ויש לכך השלכות.

זאב נחמנזון

את הקשיים הכלכליים העולים ממשבר הקורונה כולם מרגישים. שכירים כעצמאיים, עשירים כעניים, , כל אחד מרגיש את נחה זרועו של הנגיף, ולכל אחד עוצמת כאב שונה בכיס. האתגר הברור והגדול מכולם הוא אי הודאות. לאף אחד אין מושג מתי יסתיים המשבר ובאיזה מצב נצא ממנו. 

הנסיון לייצר לעצמנו שגרה בצל הקורונה הוא חשוב, אך כל עוד לא ברור מה יהיה מחר – כמעט בלתי אפשרי ליצר אותה. כפועל יוצא, הציבור הישראלי מנהל תקציב מהודק מאד ונמנע מהוצאות מיותרות. עם זאת, רכב טוב ואמין אינו בהכרח הוצאה מיותרת, ובמקרים מסוימים מדובר אף בחסכון. אז עכשיו כששוק הרכב גם מנסה להתייצב, וכשלנוכח התקופה ניתן לשקול לקבל הלוואה לרכב* בתנאים מצוינים – בהחלט שווה להכיר את הנושא מקרוב.

בלאגן בדרך

ברבעון הראשון לשנת 2020 המשק הישראלי התכווץ בלמעלה מ-7%, כתוצאה ממשבר הקורונה. התגובה המיידית והמתבקשת היא שינויים בהרגלי הצריכה. בתוך גל הפיטורים הנוכחי וההוצאות לחל"ת המון רכבי חברה וליסינג מוחזרות לחברות מולן בוצעו העסקות, והן מוצפות ברכבים משומשים למכירה, במקרים רבים הרבה לפני סיום עסקת ליסינג עבורם. 

בנוסף, משפחות בהן יש שני רכבים מצמצמות את השימוש ולעתים מוכרות את הרכב המשני במטרה לייעל ולחסוך. המצב הפיננסי של מאות אלפי אזרחים אינו מאפשר להם מותרות, אנשים לא קונים ונוצרת תמונה של "הדממה" כללית של המשק. זה לא בהכרח נכון.

היתרונות שבחסרונות

אמנם המשק לא במצב טוב, אך כתוצאה מהסגרים, ההגבלות והתנהגות שמרנית של אזרחים – ההוצאות ירדו משמעותית. אנשים לא מבלים בחוץ, לא קונים דברים שאינם צריכים באופן מיידי, הרכישות באינטרנט מחו"ל ירדו נוכח בעיות השילוח בתקופה זו, פחות תנועה בדרכים פירושה פחות הוצאות דלק וטיפולים. בשורה תחתונה – גם בתקופה של אי-ודאות יש עדיין לא מעט אזרחים שהפרוטה עדיין בכיסם, ומעבר לרכב טוב וחסכוני יותר יכול בהחלט להשתלם.

הזדמנות תקופתית

חברות מכירת הרכב כבר לא יכולות לשדר "עסקים כרגיל". כמות הרכישות ירדה באופן משמעותי, מגרשי המכוניות מתמלאים עד אפס מקום ואם לא די בכך – רוב הגופנים המממנים דוגמת בנקים וחברות אשראי אינן ששות להעמיד הלוואות בתנאים מפליגים לכל דורש, בהינתן המשבר הכלכלי המגדיל את הסיכון שהלווים לא יצליחו לעמוד בהחזרים.

בתוך כל המורכבות הזו ששרויה אף היא באי הוודאות – העולם חייב להתקדם והכלכלה לא יכולה להישחק לחלוטין. מחירי הרכבים המשומשים ירדו באופן משמעותי, ההיצע יגדל והמגמה הזו צפויה להגיע גם לעסקאות הליסינג הפרטי. אם מלכתחילה תכננתם ונערכתם להחלפת הרכב או לרכישה של אחד חדש – בהחלט קיימת הזדמנות תקופתית ששווה בדיקה שלה, במיוחד אם תמצאו, במידת הצורך, חברת מימון או הלוואות רכב אטרקטיבית.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

*הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here