כואבים בסיבוב? המושב שיקל על כאבי הברכיים שלכם

0
901
כואבים בסיבוב? המושב שיקל על כאבי הברכיים שלכם
קרדיט: הגיל השלישי

כמה פעמים היססתם לבצע תנועה כלשהי שכרוכה במאמץ גופני? אם אתם סובלים מבעיות ברכיים מסיבות שונות כנראה שפעולות יום יומיות רווחות כמו ישיבה על כיסא ללא גלגלים וכניסה ויציאה מהרכב מטרידות אתכם מאוד. הנה כמה פתרונות רווחים שייסעו לכם לצלוח את היום ללא כאב

כאבי ברכיים – עד כמה זה שכיח?

כאבי ברכיים שכיחים עד מאוד בקרב מרבית האוכלוסייה – גברים ונשים בכל גיל סובלים מכאבי ברכיים עקב שחיקה, עומס, בעיה מכנית, דלקת, זיהום או מצבים זמניים או קבועים שמעמיסים על המפרק. ברוב המקרים כאבי הברכיים אינם מצריכים אשפוז או ניתוח וניתן להקל עליהם באמצעות עזרים שונים כמו חבישות, נטילת משככי כאבים, פיזיותרפיה או מנוחה. אם כאבים אלו לא מגיבים לטיפול ונמשכים זמן רב יהיה צורך לשקול ניתוח כדי לפתור את הבעיה.

כיצד ניתן להקל על כאבים מתמשכים לא בעזרת ניתוח?

ישנם מצבים רפואיים שאינם מאפשרים את ביצוע הניתוח – לדוגמה נשים בהריון שעלולות לסבול מכאבי ברכיים באופן זמני, כבדי משקל שסובלים מכאבים עקב עומס על המפרק וכן מבוגרים – שחלופת הניתוח עבורם עלולה לסכן אותם. כאבי ברכיים נוטים להופיע לאחר חבלות, אך גם אם חלפו הם עלולים לשוב בעתיד. במקרים אלו נהוג להסתייע במספר עזרים יום יומיים המקלים על אורח החיים ומפחיתים את המאמץ.

התמודדות עם כאבי ברכיים בדרך טבעית ובטוחה

כאבי ברכיים נגרמים עקב סיבות רבות: כתוצאה מסינדרום פטלו-פמורלי (מתיחת גיד ויצירת חיכוך בחלק האחורי) או כתוצאה מבעיות במרפק הירך, קרע של המיניסקוס, קרע של הרצועה הקדמית או בעקבות מכה ישירה, דלקות, לרבות דלקת מפרקים שגרונית וכן דלקת ניוונית של המפרקים ומחלת הגאוט. כיום, רבים מעדיפים להתמודד עם כאבי הברכיים בדרכים טבעיות לרבות מנוחה, ביצוע טיפולי פיזיותרפיה, שימוש בעזרים שונים, חבישות, הפחתת משקל והתאמת תוכנית אימונים.

  • מנוחה – הברך הכואבת מקשה על התנועה ולכן מומלץ לשהות במנוחה מוגבלת בזמן בהתאם להמלצת הרופא המטפל. לאחר פרק זמן זה חשוב להניע את מפרק הברך בהדרכה כדי למנוע ניוון שרירים.
  • טיפולי פיזיותרפיה – נעשים בפיקוח של מטפל פיזיותרפיסטי מוסמך, אשר בחן את מצב הברך ומתאים סדרה של תרגילים לביצוע עצמי או לחילופין תומך בהנעת המפרק באופן מבוקר כסדי להגדיל את טווח התנועה, להקל על הכאבים ולשמור על תנועתיות.
  • שימוש בעזרים שונים – כמו מריחת משחות לשיכוך כאבים או נטילת כמוסות וכן שימוש בכרית מסתובבת לבית ולרכב שנעה על ציר של 360 מעלות, קלת משקל וניתנת לניוד, מסייעת בישיבה בטוחה, מונעת מאמץ מאזור המותניים והברכיים ומקלה מאוד על התנועה הסיבובית בעת יציאה מרכב וישיבה על כיסא ללא גלגלים. עזר זה בטוח לשימוש, נוח, טבעי לחלוטין ומתאים לכל גיל.
  • חבישות – חבישות הברך בתחבושת אלסטית לצורך ייצוב והקלה על הכאב.
  • הפחתת משקל – כבדי משקל מדווחים על הקלה בכאבים לאחר שהחלו להפחית ממשקלים, שכן כתוצאה מכך גם פחת העומס על הברכיים.
  • ביצוע פעילות גופנית מותאמת – לפי המלצת הפיזיותרפיסט או הרופא המטפל במטרה לחזק את שרירי הגפיים התחתונות ובכך להפחית מהעומס המופעל על מפרק הברך.

הכותבת היא סמדר איתן, אשר מתמחה בשיפור איכות החיים של בני הגיל השלישי ובעלי קשיים בתפקוד ומשווקת מגוון רחב של עזרים להקלה בשגרת החיים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here