המלצות המומחים לקניית רכב יד שנייה ב-2021

0
1774
המלצות המומחים לקניית רכב יד שנייה ב-2021
קרדיט לתמונה: FREEPIK

קניית רכב יד 2 יכולה להיות עסקה משתלמת ומוצלחת מאוד עבורך, כל עוד תעשה זאת נכון. בשוק הרכב המקומי יש היצע רחב של רכבים יד 2, לכן רבים מהישראלים מתלבטים בשאלה ממי כדאי לרכוש מכונית יד שנייה ואיך למזער סיכונים לקניית רבים בעייתיים ולהימנע מתרמיות. 

היצע הרכבים המשומשים גדול מאוד, ניתן לרכוש רכב יד 2 משחקנים שונים בשוק כמו אנשים פרטיים, מגרשי רכב, סוחרים, חברות ליסינג וחברות טרייד אין. לכל בחירה שתעשה יש יתרונות וחסרונות, לכן כדאי לערוך סקר שוק מקיף ואין למהר עם הקנייה. בנוסף, חשוב לעקוב אחר מבצעי רכב יד 2 של חברות הליסינג והטרייד אין, החברות נחשבות לאמינות והן מציעות מבצעים משתלמים וכדאי לבקר גם בהן ולהשאיר את כל האופציות פתוחות. המומחים והיועצים בשוק הרכב ממליצים להכין טבלה כדי להשוות בין האפשרויות השונות וכדי לקבל החלטה שקולה ועניינית. 

איפה כדאי לרכוש רכב יד 2?

כאמור, בשוק הרכב בישראל יש כמה שחקנים בולטים, והאפשרויות שלך לקניית רכב איכותי, אמין ובטיחותי במחיר משתלם הן:

  • אדם פרטי – בעלי רכבי פרטיים ממשיכים למכור את הרכבים שלהם בשוק החופשי וללא גורם מתווך, בעיקר באמצעות לוחות אלקטרוניים באינטרנט ומודעות המודבקות על שמשת הרכב. יש היצע עצום של רכבים יד 2, חשוב לקחת את הרכב לבדיקה ולרכוש רק מאדם המציג בעלות מלאה על הרכב.
  • מגרשי רכב – אופציה נוספת לרכישת רכב יד 2, במגרשים תוכל למצוא בעיקר רכבים שהגיעו מחברות הליסינג או רכבים העשויים להיות בעייתיים שהגיעו למגרש מאנשים פרטיים, אך יש גם מציאות. למגרשי רכב יש תדמית יחסית שלילית אך חשוב לזכור כי הם פועלים ברישיון ממשרד התחבורה ואם יש בעיה יש כתובת אליה ניתן לפנות. 
  • חברות טרייד אין – חברות הטרייד אין בארץ הן הזרוע הביצועית של יבואני הרכב, לכן תוכל למצוא בהם בעיקר מותגים של היבואן, אך יש גם רכבים מאנשים פרטיים שביצוע עסקה בחברה. לחברות הטרייד אין יש מגרשים בפריסה ארצית ולרוב מדובר בעסקה משתלמת.
  • חברות ליסינג – חברות הליסינג נמצאות בפריסה ארצית ומחזיקות בנתח שוק משמעותי, תחלופת הרכבים במגרשים שלהן היא מהירה וניתן למצוא בהם רכבים איכותיים ומתוחזקים משנתון מתקדם, לרוב עד שלוש שנים על הכביש. הניסיון מוכיח כי עדיף לרכוש רכב יד 2 מחברת ליסינג בוטיק או מחברה קטנה המציעה יחס אישי, שירות איכותי, ייעוץ והכוונה ופתרונות מימון מגוונים.
  • סוחרים לא מורשים – יש לא מעט סוחרים לא מורשים המציגים את עצמם כבעלי הרכב, הם לא נמצאים תחת פיקוח ולמעשה הם עובדים כמו חאפרים, לכן עדיף להימנע מעסקה עם סוחר לא מורשה.
  • סוחרים מורשים – סוחר מורשה מחזיק ברישיון ממשרד התחבורה, הוא מחויב לחוק וזו אופציה שכדאי לבדוק, בעיקר אם מוצאים אצל הסוחר המורשה רכב איכותי במחיר מבצע.

בשורה התחתונה, יש מגוון אפשרויות לרכישת רכב יד 2, במיוחד כיום, לכן אין לוותר על סקר שוק והשוואות, וכדאי לבחון את כל האופציות. רבים מעדיפים לרכוש רכב יד 2 מחברות הליסינג בגלל השירות והנוחות, לכן מומלץ לבדוק באתר של קבוצת תמיר רכבי ליסינג למכירה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here