התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

0
743
קרדיט PIXABAY

מהפכת הרכב החשמלית הגיעה לישראל בצעדי ענק, וניתן לראות יותר ויותר רכבים חשמליים על כבישי הארץ, בין אם מדובר על רכבים חשמליים מלאים, או על רכבים היברידיים שמשלבים בין מנוע בערה פנימית לבין מנוע חשמלי.

יחד עם הפופולריות הרבה של הרכבים החשמליים, צצות גם בעיות שונות עמן מתמודדים בעלי הרכבים החדשים.

בין השאר, ישנם לא מעט בעלי רכבים חשמליים שנתקלים בהתנגדות של ועד הבית או של השכנים כאשר הם רוצים לבצע התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף.

פעמים רבות, ועד הבית או השכנים מביעים חשש מפגיעה אסתטית בחזית הבניין, בחניון או באיזורים אחרים של הבניין, לפעמים הם חוששים מתקלות ומשריפות ודורשים ביטוח לעמדות הטעינה, ולפעמים הם חוששים מבעיות באספקת החשמל ומפגיעה בתשתית החשמל של כלל הבניין.

אמנם לחלק מהחששות האלה אין אחיזה במציאות, אך חלקן רלוונטיות מאוד. בין השאר, החשש מפני פגיעה באספקת החשמל של הבניין זהו חשש משמעותי שיש אמת מאחוריו.

בית משותף נהנה מיכולת לקבל חשמל בכמות מסוימת, ואם יהיו צרכנים כבדים שדורשים יותר חשמל ממה שהבית המשותף מסוגל לקבל – עלולות להיות תקלות שונות.

בין השאר, כבר נרשמו מקרים שבהם התרחשו הפסקות חשמל כלליות בבניין, המעליות הושבתו לפרקי זמן שונים וכיוצא בזה.

הרי בשורה התחתונה, רכב חשמלי הוא צרכן כבד של חשמל, ואסור להתעלם מההשלכות של הוספת צרכנים כבדים כאלה על תשתית החשמל המרכזית של הבניין.

הפתרון היעיל ביותר לבתים משותפים

כדי לשמור על תשתית החשמל התקינה של הבניין, וכדי למנוע תקלות שונות במערכות החשמל הציבוריות של החללים המשותפים או הפרטיות של הדיירים, ניתן וכדאי להתקין עמדות טעינה חכמות עם מערכת מרכזית שמסוגלת לנהל את עמדות הטעינה ואת צריכת החשמל שלהם.

עמדות טעינה מנוהלות וחכמות מאפשרות את הניהול החכם, האחראי והבטוח של תשתית החשמל בבתים משותפים.

מערכת כזו תמנע מצבים של צריכת יתר, של קצרים והספקות חשמל ושל פגיעה במערכות שונות בבית המשותף.

בנוסף, מערכת חכמה כזאת תהיה מסוגלת לנהל טעינה של מספר רכבים חשמליים במקביל, תוך וידוא שמתבצעת חלוקת עומסים צודקת והוגנת לכלל דיירי הבניין המשותף.

למעשה, התקנה של עמדות טעינה בבתים משותפים ללא מערכת ניהול אחודה, עלולה להוביל עם הזמן לבעיות חוזרות ונשנות באספקת החשמל ולפגיעה בתשתית החשמל המשותפת של הבניין.

כאשר לוקחים בחשבון את העובדה שיותר ויותר בעלי מכוניות משתדרגים לרכבים חשמליים, מומלץ כבר עכשיו לפעול להקמת תשתית טעינה מנוהלת בבתים משותפים.

אם כיום יש דיירים בודדים שמעוניינים בהתקנה של עמדת טעינה עבור הרכבים שלהם, הרי שבעתיד הקרוב צפויים להצטרף אליהם דיירים נוספים שמעוניינים ליהנות מהיתרונות הרבים של הרכבים החשמליים.

על מנת למנוע מצב שבו רק חלק מהדיירים יוכלו ליהנות מעמדות טעינה פרטיות בחניות שלהם, מומלץ לפנות כבר עכשיו לחברה שמתמחה בעמדות טעינה מנוהלות, על מנת להקדים תרופה למכה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here