מסתבכים עם החניה? קבלו רענון קצר מימי לימוד הנהיגה

0
4541

למרות שלמדנו, ואפילו עברנו את הטסט בהצלחה, רבים מאיתנו עדיין מוצאים את עצמנו שוברים את הידיים, מזיעים ומנסים מספר פעמים להיכנס לחניה ולעשות אותה כמו שצריך. אז קבלו רענון לכל מה שקשור בחניה נכונה ורגועה.

נהגים רבים מתקשים בביצוע חניה ומרגישים לחץ ואי נוחות כאשר יש עמם אנשים נוספים ברכב, ו/או כאשר משתרכים מאחור רכבים עם נהגים חסרי סובלנות, שחלקם צופרים ו"מברכים" אותנו. לעיתים אנו צריכים לבצע מספר תיקונים עד שאנו מצליחים סוף סוף להחנות את הרכב, וגם אז אנחנו לא תמיד מרוצים מהתוצאה הסופית. בכתבה זו רציתי לשתף אתכם בהסתכלות על חניה ממבט בריא ומעצים, ולתת לכם מספר טיפים שיסייעו לכם להחנות את רכבכם חניה נכונה, רגועה ובטוחה.

מחפשים חניה? אל תשכחו לאותת ימינה ולהאט מהירות

השלב הראשון בבואכם לחנות את הרכב מאפשר לכם בטיחות בחניה: הקפידו להסתכל בכל המראות האחוריות והצדדיות, ואף סובבו את הראש לאחור ולצדדים על מנת לוודא כי אין בקרבתכם הולכי רגל החוצים באותו רגע ממש את המקום בו אתם מתכוונים לחנות, ושאין עצמים בהם אתם יכולים לפגוע. שימו לב במיוחד בכל הנוגע לחניות הסמוכות למקומות בהם מצויים ילדים, על מנת להימנע מתאונות קשות ומצערות.

כאשר אתם מחפשים מקום חניה, אני ממליצה לאותת ימינה ולהאט את מהירות הנסיעה על מנת שהנהגים האחרים יבינו שאתם מחפשים חניה, ויוכלו לעקוף אתכם במידה וזה מתאפשר מבחינת התנועה. בחיפוש מקום חניה אופקי בין שני רכבים חונים, לעיתים אנו נתקלים בדילמה: האם מקום החניה מספיק גדול? במידה ויש סימון של קווים על המדרכה, דעו שאורך של שלושה וחצי קווים הוא אורך רכב פרטי סטנדרטי, ולכן במידה ומקום החניה באורך של ארבעה קווים ומעלה- אתם יכולים לדעת בוודאות שהחניה מספיק גדולה.

אז איך מבצעים חניה אופקית (מימין לרכב)?

  • אותתו לכיוון מקום החניה והאטו את מהירות הרכב, בכדי להראות כוונה לנהגים אחרים שברצונכם לחנות.
  • סעו באיטיות עד שרכבכם מקביל למכונית מאחוריה ברצונכם לחנות וודאו, באמצעות הסתכלות במראות, שהמכוניות מאחור מזהות את כוונתכם לחנות ואז עצרו.
  • כעת, התחילו בנסיעה לאחור, תוך כדי סיבוב ההגה לכיוון הרכב שמקביל אליכם עד הסוף. להזכירכם: לאורך כל זמן החניה וודאו בטיחות: שאין הולכי רגל, מכוניות ועצמים בסביבה הקרובה.
  • כאשר מראת הרכב הצדית מגיעה לקו בו מתחילה דלת הרכב המקביל אליכם, החלו לסובב את ההגה לכיוון הנגדי עד הסוף, כאשר אתם מוודאים שאינכם קרובים מידי למכונית שמלפניכם או מאחוריכם על ידי מראות הצד.
  • התיישרו לצד המדרכה. במידה והצמיג האחורי נוגע במדרכה, סימן שלא סובבתם את ההגה בזמן.
  • טיפ קטנטן: ניתן לסובב את מראת הצד הימנית מעט כלפי מטה וכך ניתן לראות את סף המדרכה.

מומלץ: חיישני רוורס שיתריעו על פגיעה אפשרית בנסיעה לאחור

אם לא הצלחתם את החניה בפעם הראשונה ו/או השנייה, אל תתייאשו – התחילו מחדש את החניה – רק כך לומדים. בתנ"ך כתוב "כי שבע יפול צדיק וקם" (משלי, פרק כ"ד פסוק ט"ז) –  הצדיק באופיו אף פעם לא מתייאש כיוון שזה בלתי אפשרי להימנע לגמרי מטעויות. במבחן החיים האמיתי שעומד בפני כל בן-אנוש, לא בודקים האם הוא לא עשה כלל טעויות, אלא מה הוא למד מכל טעות, וכיצד מתנהלים חייו לאחר מכן.

במידה ומקום החניה שמצאתם גדול ומאפשר חניה למספר רכבים, בבקשה הקפידו להחנות באופן המשאיר מקום חניה גם לרכבים נוספים ברוח היהדות ואחדות העם: "ואהבת לרעך כמוך".

  • טכנולוגיה – היום ניתן להתקין ברכב חיישני רוורס. מדובר במערכות עזר לנהג בעת נסיעה לאחור, אשר פותחו במטרה להתריע על פגיעה אפשרית של הרכב בעצמים הנמצאים במסלול הנסיעה. המערכות מתריעות באמצעות חיוויי אור ו/או קול ו/או באמצעות שידור תמונה. החיישנים אמורים להתריע מפני פגיעה בעצמים וערכם המוסף הוא ההתרעה מפני פגיעה ב"שטחים מתים". חשוב לזכור שלמערכת החיישנים יש גם מגבלות ולא ניתן לסמוך רק עליה באופן מלא, אלא החיישנים הם כלי עזר לנהג .
  • מודעות וקבלה – לנהגים שחניית הרכב גורמת להם אי נוחות ואף לחץ, אני ממליצה בשלב ראשון להיות מודעים לכך. אחרי שיש מודעות אפשר לעבור לשלב הבא: קבלת "הנהג שבי"  המורכב מחוזקות, מיכולות וממגבלות בנהיגה ובחניה. שלב הקבלה מחזק את הדימוי העצמי שלי כנהג ומאפשר גישה רגועה ובריאה בחיפוש החניה. לא תמיד צריך  לחפש מקום חניה שקרוב לכניסה לקניון או ליעד, אלא לחפש מקום חניה בחניון או במקום מרוחק יותר, שהחניה בו נוחה. אם אתם חשים שמדובר במקום חניה שהכניסה או היציאה ממנו יסבכו אתכם – בחרו במקום אחר או חפשו חניון קרוב. מספר דקות הליכה ליעד יתרמו לבריאותכם וכך גם תגיעו ברוגע, במיקוד ובזמן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here