לכבוד עונת הטיולים שבשיאה – גאדג'טים חדשים לרכב

0
3187

מקרר לרכב

עכשיו אתם אומרים, "נו, עוד מקרר" וחושבים לעבור כבר הלאה, אבל חכו רגע. המקרר שלכם (או זה שפנטזתם עליו) נטען? האם הוא ימשיך לקרר גם אם יצאתם איתו מהרכב במורד השביל למעיין? המקרר הזה ממשיך להיות אקטיבי גם לאחר שנותק מהרכב, וזאת תודות למצבר פנימי חכם המספיק ל-16 (!) שעות קירור, לאחר שנטען כ-12 שעות טעינה. מלבד 31 ליטר, יודע המרצדס של מקררי הרכב גם להציג את הטמפרטורה המדויקת בצג דיגיטאלי מואר. את הטמפרטורה ניתן לכוון בקפיצות של מעלה בודדת מ- 10 ועד 18 מעלות, ויש התראה דיגיטאלית כשמתח המצבר נמוך וטמפרטורת הבירה עלתה מעל ל- 10 מעלות.

ג'ק ערבי

לא מספיק שהפכו לנו את בלם היד ל"אנדברקס" עכשיו גם ה-Jack"" התאסלם?

ההמצאה הזו, שקיימת מאז בריאת הסרן החי, עברה שדרוג משמעותי על ידי ממציא אנגלי (לא ג'ק, אחד אחר) ורישיון היצור עבר לסדנת שיפורים מוכרת בישראל. הג'ק החדשני והפשוט הזה מתאים לבעלי ג'יפים עם סרנים חיים בלבד, והוא אינו מיועד לחילוץ אלא להחלפת גלגל בלבד, אבל לא לזלזל – זמן החלפת הגלגל התקצר בשני שליש. וזה בדוק. אותו פטנט הידראולי ברכבי הפריז- דאקאר המרים את הרכב מהקרקע על ידי זרוע בלחיצת כפתור, מתרחש גם כאן, רק באופן מכאני. הנהג (או הסנג'ר שלו), דוחף את הג'ק מתחת לסרן, שחרור קלאץ' מבוקר, וכבר פטיש האוויר מעיף את הגוג'ונים מהגלגל.

הג'ק עשוי ברזל ומשקלו 7 ק"ג בלבד, גודלו 40X13 ס"מ לכן הוא אינו תופס מקום, ואין בו חלקים נעים בעלי בלאי.  חמישה טון הם מגבלת המשקל שיכול לשאת הג'ק, כך שאם יש לכם נ"נ משוריין ליד הבית אל תיקחו את הסיכון.

מאוורר אישי

כל בעלי הג'יפים הפתוחים בעבר ובהווה מכירים את הבעיה: המזגן לא עובד (או לא קיים כלל), הברזנט לוהט ב- 80 מעלות מעל הראש, והרוח הקיצית הנושבת שורפת בעיניים ואת העור החשוף. פעם נהגתי להשתמש בשפריצר מים במצב רסס תוך כדי נהיגה, אבל התפעול שלו הסיט את תשומת הלב שלי מהדרך, מה שגרם לי לוותר על התענוג של קירור עצמי פרימיטיבי. אאוריקה, איזה גאון נסתר המציא בשבילנו את הפיתרון האידיאלי: מאוורר אישי קטן, זוג כנפיים גדולות, מיכל מים אינטגראלי ומשאבה על בטרייה. נו, כבר עשיתם אחד ועוד אחד? מה שנשאר הוא לאלתר פטנט לחיבור המאוורר על הדשבורד או בכל מקום נגיש אחר, וליהנות מבריזה רטובה בכל לחיצה על כפתור המשאבה. המיכל לא גדול במיוחד, אז אולי מוטב שתצטיידו גם בבקבוק מים נוסף, לשפוך על הראש במקרה הצורך.

Battery brain

תגידו אם התסריט הזה נשמע לכם מוכר: קמים בבוקר באיזה ערוץ נחל נידח אחרי לילה של מוזיקה בטבע, אורזים את הכל לגי'פ, מסובבים את המפתח בסוויץ' ו… נאדה. מת. עכשיו לך תחפור בארגז הכלים ותנסה להבין למה שבק המצבר. הראש הישראלי ממציא לנו פטנטים, וכאן נכנס הבאטרי- בריין לפעולה, כשסיסמת החברה היא "שומר אותך בתנועה". אביזר פשוט להרכבה זה מפקח על המצבר בזמן שהמנוע כבוי, ומנתק אותו לפני שיתרוקן. הוא שומר על אורך חיי המצבר, מתריע על תקלות במערכת החשמל ובכך שומר שלא משנה איפה, תמיד יהיה מספיק מתח להתניע את הרכב. ל-battery brain חמישה דגמים שונים, ולהם אפשרויות הגנה מגניבות, חיבור וניתוק המצבר על ידי שלט, חיישני רטט ואפילו גרסאות ימיות. האביזר, המיוצר מחומרים שאינם דליקים, ועומד בתקנות בטיחות הרכב האמריקאיות, מתחבר ישירות למצבר בהרכבה עצמית והוא אטום למים ואבק. מעכשיו אפשר לטייל גם בלי לקפוץ בבהלה מהערסל באמצע הלילה להניע את הג'יפ. אם המצבר הולך להתעייף, battery brain כבר ידאג לנתק ולהודיע לך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here