איך להשיג את הפוליסת ביטוח מקיף הכדאית ביותר?

0
3016

חברות מחשבות את שיעור הפרמייה עבור ביטוח מקיף בהתאם לפרמטרים רבים, וזאת בניגוד לחישוב הפרמייה של ביטוח חובה. דוגמא לחישוב פרמטרים אלה היא למשל איזורי מגורים. אם אתם מתגוררים באחד מהאיזורים בארץ המועדים לפורענות, משמע נרשמה בהם כמות גבוהה של גניבות ו\או פריצות, הפרמייה עבורכם תהיה גבוהה יותר. פרמטרים נוספים לשיעור פרמייה גבוה יותר עשויים להיות: סוגי רכב המועדים לגניבה, גיל הנהג וכיו"ב. שיעור הפרמייה יקבע ע"י החברה תוך שקלול כל הנתונים הללו.

להלן טיפים עבור השגת ההצעה הכדאית ביותר עבור ביטוח מקיף לרכב:

  1. הגדרת התנאים הנדרשים עבורכם: בטרם בואכם לרכוש ביטוח מקיף לרכב חשוב שתדעו מראש מהם הצרכים האישיים שלכם מבחינת תנאי הכיסוי על מנת שלא תרכשו או תשלמו על תוספות שאין אתם נזקקים להן. ישנה אפשרות שרב האנשים אינם מודעים אליה לרכוש פוליסה חלקית שאינה כוללת את כל תנאי הכיסוי השכיחים והמחירים שלה זולים מאוד עפ"י רב. פרטים לגבי פוליסה העומדת בתקנים המינימליים תוכלו לראות באתר משרד האוצר בכתובת: http://www.mof.gov.il/hon/2001/insurance/4_51.pdf
  2. בחינה קפדנית של תנאי הפרמייה: זהו השלב ברכישת ביטוח מקיף שקשור יותר לפעולת המיקוח. בררו היטב מהו המוניטין של החברה, דברו עם אנשים אחרים שנסתמכו על שירותיה ודעו יותר על אופן פעולתה ברגע האמת, משמע רגע הגשת התביעה.
  3. פעמים רבות ניתן לרכוש ביטוח מקיף ו\ או צד ג' במסגרת קולקטיבית כלשהי (במסגרת מקום עבודתכם או ארגון כלשהו) וכך להוזיל את מחירה של הפוליסה.
  4. חשוב לדעת כי ישנן חברות המעניקות הטבות עבור תנאים מסוימים, כגון:
    • אם היה ברשותכם מקיף בשנים האחרונות ולא נרשמו תביעות מצידכם
    • ישנן חברות המעניקות הנחה לנשים משום שנשים נחשבות זהירות יותר על הכביש ולכן מועדות פחות לתאונות.
    • נהגים זהירים במיוחד נטולי תאונות עשויים לקבל הנחה.

    • יש לציין פרטים אלה בפני החברה ולהתעקש על מחיר מוזל יותר בעבור תנאים אלה.

  5. השתדלו לרכוש ביטוח מקיף ו\ או צד ג' בחברה שאמצעי המיגון שהיא דורשת מותאמים לאמצעי המיגון שכבר קיימים אצלכם ואינם מאלצים אתכם לתוך הוצאה כספית נוספת.
  6. בידקו בקפידה את כל תנאי הפוליסה שמציעה החברה בנוגע להשתתפות העצמית (במקרים של מוסך רגיל, מוסך שניתן לכם מהחברה וכיוצ"ב), וגם את נושא ההשתתפות העצמית במצב של תביעות צד ג'.
  7. זיכרו שככל שתכללו פחות נהגים במסגרת הפוליסה, כך ירד שיעור מחירה (כמובן שנהג חדש, לדוגמא, ייקר את מחירה של הפוליסה אף יותר).
  8. ויתור על סעיף של רכב חלופי תוזיל את מחירה.
  9. בכל הנוגע להרחבות בפוליסת ביטוח מקיף הנוגעות לרכוש אישי, כגון מערכות סטריאו למיניהן, יש לשקול את גובה ההשתתפות העצמית ואת תקרת הכיסוי שמציעה החברה. ייתכן ואין מדובר בצעד רווחי.
  10. אופן מסירת פרטיכם: זהו השלב הסופי. לאחר שבחרתם את חברת הביטוח דרכה אתם מעונינים לרכוש ביטוח הקפידו על דיוק מקסימלי במתן הפרטים. חברות הביטוח נחשבות לגופים בלתי סלחניים בכל הנוגע למסירת פרטים לא מלאים או מוטעים, דבר שעשוי לחבל בזכותכם לכיסויה של החברה בעת הצורך.
  11. חשוב לדעת כי לא חייבים לרכוש ביטוח חובה ומקיף דרך אותה חברה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here